Kontuzje? Sprawdź, jak ich uniknąć stosując opaski kompresyjne Compressport

Partnerzy medyczni TreningBiegacza.pl

Dla biegaczy urazy i kontuzje, to niekończąca się historia, która rozgrywa się na kartach biegowego życia. Skurcze, problemy ze ścięgnem Achillesa czy rzepką to chleb powszedni. Wymagające, długie trasy, wzniesienia, pagórki, niespodziewane uskoki wzmagają naszą biegową czujność, nie zawsze jednak udaje nam się uniknąć znanych ‘biegowych prześladowców’. Chwila nieuwagi i kontuzja gotowa, jak temu zaradzić? COMPRESSPORT podpowiada jak stosowanie opasek kompresyjnych wspiera ochronę przed najczęstszymi urazami.

Achilles i rzepka

W trakcie biegu (szczególnie na trudnej trasie) powtarzalność czynności i stałe absorbowanie silnych wstrząsów może powodować spore obciążenie mięśni, stawów oraz ścięgien, prowadząc niekiedy do zapaleń. Stosowanie opasek kompresyjnych COMPRESSPORT wspiera odpowiednią stabilizację mięśni zmniejszając aż o 33% siłę powstających wibracji. Jak pokazały badania przeprowadzone na grupie 1200 biegaczy mięśnie trzymanie w ryzach to aż od 29% mniejsze ryzyko wystąpienia urazów związanych ze ścięgnem Achillesa czy rzepką. Dla osób borykających się z tego typu urazami polecamy opaski US (ultra silicone),  z dodatkowymi stabilizującymi sylikonowymi wypustkami.

kontuzje-sprawdz-jak-ich-uniknac-stosujac-opaski-kompresyjne-compressport-03

Shin splints

Czyli syndrom napięcia przyśrodkowej strony piszczeli, który stanowi od 6 do 16% wszystkich kontuzji biegaczy. Jakie są jego przyczyny? Przede wszystkim przeciążenie mięśni (głównie płaszczkowatego), ale także liczne nieprawidłowości biomechaniczne. Również w tym przypadku warto postawić na kompresję i idącą za nią solidną stabilizację aby zniwelować ryzyko wystąpienia kontuzji. Odpowiednio dobrany model opasek kompresyjnych np. niezwykle elastyczne i lekkie Compressport PRO R2 SWISS pomoże uniknąć bolesnej kontuzji.

Wczesne zmęczenie mięśni

Biegowe trasy to często liczne podbiegi i ciężkie zbiegi, które katują nasze mięśnie i powodują przedwczesne pojawienie się silnego zmęczenia. Dzięki zastosowaniu kompresji, a co za tym idzie złagodzeniu absorpcji wstrząsów, możliwe jest zmniejszenie aż o 42% uczucia zmęczenia i dyskomfortu. Odpowiednio zastosowany stopniowy ucisk opasek R2 pozwoli na dłuższy, intensywniejszy bieg bez bólu.

Skurcze

To zmora wielu biegaczy, która bardzo często krzyżuje nam nasze biegowe plany. Przyczyn jest wiele: odwodnienie, przegrzanie organizmu czy nagromadzenie toksyn. Aby uchronić się przed tym bolesnym prześladowcą warto m.in. zadbać o szybszą resorpcję mleczanu. Wspomogą nas w tym opaski kompresyjne, które usprawniając krążenie przyśpieszają usuwanie toksyn zmniejszając tym samym występowanie skurczy.

kontuzje-sprawdz-jak-ich-uniknac-stosujac-opaski-kompresyjne-compressport-02  

Obrzęki i uczucie ciężkich nóg

Im więcej kilometrów w nogach tym większe prawdopodobieństwo, iż nasze mięśnie zbuntują się i dadzą się we znaki w postaci opuchlizny i obrzęków. Dlatego warto zadbać o odpowiednią regenerację powysiłkową. Kompresja i jej stopniowy ucisk przyśpieszy powrót żylny ( +20%), usprawni usuwanie zbędnych produktów przemiany materii i kwasu mlekowego oraz lepiej dotleni mięśnie ( 15-25%). W  ten sposób przyśpieszymy proces regeneracji i zredukujemy dyskomfort ociężałych nóg. Świetnie sprawdzą się tu opaski UR2 z dodatkowymi mentolowymi olejkami dającymi uczucie delikatnego chłodzenia.

Jeżeli i Ty na co dzień borykasz się ze wspomnianymi ‘biegowymi prześladowcami’ wypróbuj jeden z modeli opasek kompresyjnych Compressport i sprawdź ich działanie na własnej skórze.

Więcej informacji o produktach znajdziecie na www.compressport.pl