Stopy w dobrej kondycji – Blackroll MINI

Partnerzy medyczni TreningBiegacza.pl

Chcesz mieć stopy w dobrej kondycji? Rolka Blackroll MINI – wystarczy 8-10 powtórzeń, aby za jej pomocą uzyskać intensywny masażu stóp, którego efekt zbliżony jest do masażu manualnego. Zrelaksowane stopy to zdrowsze nogi, lepsza postawa ciała, oraz dobre samopoczucie. Wie o tym każdy, kto choć raz odbył profesjonalny masaż stóp.

Stopa to bardzo złożony mechanizm oparty na właściwie ukształtowanych kościach spiętych mocnym i elastycznym układem więzadeł i mięśni. To najbardziej skomplikowany narząd w naszym ciele. Składa się aż z 26 kości, 33 stawów oraz przeszło 100 ścięgien, mięśni i więzadeł. Ta misterna konstrukcja dźwiga cały ciężar  ciała, przez 365 dni w roku. Osłabione mięśnie stóp i ścięgna, wraz z predyspozycjami genetycznymi często powodują różnego rodzaju deformacje. Najczęstszymi są płaskostopie poprzeczne i podłużne oraz koślawość bądź szpotawość. Mają one niekorzystny wpływ na funkcjonowanie całego naszego organizmu, i mogą objawiać się częstymi bólami kolan czy kręgosłupa.

Ponadto, w stopie znajduje się aż 72 tys. zakończeń nerwowych, odpowiedzialnych za połączenia między najważniejszymi częściami ciała. Ich stymulacja, poprzez uciskowy masaż stóp, wpływa korzystnie na pracę organów wewnętrznych. Rolowanie (naciskanie) punktów w stopie poprawia jej ukrwienie, zwiększa dopływ tlenu i składników odżywczych, rozluźnia napięcia w organizmie oraz przywraca naturalne położenie „ściśniętych” kości, po całym dniu w obuwiu. Dlatego zmęczone stopy po masażu są lekkie i automatycznie odzyskują witalność.

Rolowanie mięśni stopy

Do precyzyjnego rolowania mięśni stopy wykorzystujemy rolki Blackroll MINI. Podobnie jak przy dużych rolkach wykorzystujemy ciężar własnego ciała i powoli przesuwamy stopę po rolce. Rolowanie mięśni stopy za pomocą Blackroll MINI powoduje rozluźnienie rozcięgna podeszwowego, które nadmiernie napięte często jest przyczyną bólu i kontuzji (szczególnie u biegaczy). Aby rolowanie było skuteczne wystarczy 8-10 powtórzeń (ruch tam i z powrotem) na stopę. W przypadku, kiedy czujemy, że spięcia w stopie są większe i potrzebują szczególnej uwagi możemy zwiększyć liczbę powtórzeń do 15. Każdą stopę rolujemy osobno. Jeśli podczas rolowania znajdziemy miejsce szczególnie bolesne, należy na chwilę zatrzymać się na wrażliwym rejonie stopy i docisnąć je do rolki.

Tak wygląda to w praktyce, zaprzaszamy do obejrzenia filmu

W skrócie. Jeśli rolujesz stopy, pamiętaj:

  • stań prosto, stopy równolegle do siebie,
  • na rolce ćwicz jednocześnie tylko jedną stopę,
  • reguluj docisk rolki ciężarem własnego ciała,
  • roluj stopę bardzo powoli, po całej długości podeszwy stopy, od pięty do palców i z powrotem,
  • nie spinaj mięśni stóp podczas rolowania,
  • maksymalnie rozluźnij stopę i pozwól jej „rozpłaszczyć” się pod naciskiem,
  • przesuwaj stopę bardzo wolno tak, aby rozluźnić stopę na całej jej szerokości,
  • wykonaj 8-10 powtórzeń na każdą stopę.

Aby dowiedzieć się jak prawidłowo korzystać z rolek zajrzyj tutaj http://www.youtube.com/blackrollpolska

Sklep TreningBiegacza.pl

Kupując u nas, wspierasz rozwój serwisu!

Więcej informacji o produktach  Blackroll

Informacje o kursach na międzynarodowego trenera Blackroll