Korzystaj wygodnie z naszego serwisu dzięki najnowszej aplikacji mobilnej dostępnej na Twojego Iphone’a i I’Pada!

Zamknij

Hummus dla biegacza

Hummus dla biegacza

Zdrowy, orientalny przysmak. Najlepiej smakuje ze świeżym pieczywem i warzywami. Jego głównym składnikiem jest ciecierzyca, niezwykle bogata w składniki odżywcze. O czym mowa? O hummusie, świetnej przekąsce dla wegetarian i osób aktywnych.

Hummus jest wysokokaloryczny, dlatego może być świetnym posiłkiem przedtreningowym. 100 gramów tego produktu to mniej więcej 180 kalorii. To również doskonałe źródło witamin i minerałów, w tym głównie manganu i witaminy B6, która spełnia ważną rolę w organizmie biegacza. Dostateczne jej spożycie zabezpiecza prawidłową syntezę glikogenu oraz przemianę glikogenu do glukozy. B6 Bierze także udział w czynności krwiotwórczej.

Mangan odżywia nerwy i mózg, zatem humus jest bardzo dobrym produktem dla osób, które ciężko pracują, uczą się czy trenują. Niedobór manganu powoduje objawy, które odczuwane są przez wiele osób: pesymizm, zniechęcenie czy bóle stawów czy szmery w uszach. Ze względu na to, że jest to produkt pochodzenia roślinnego, nie zawiera cholesterolu. Ponadto, hummus ma niski indeks glikemiczny - zatem jest bardzo sycący i powoduje niewielki wzrost poziomu glukozy we krwi, co jest ważne dla diabetyków. W skrócie, warto uwzględnić hummus w swojej codziennej diecie, w szczególności kiedy szukamy urozmaicenia.

Składniki:

  • 5 łyżek ziaren sezamu
  • 2 łyżki oliwy extra vergine
  • 1 łyżka oleju sezamowego
  • mały ząbek czosnku
  • sok z połówki cytryny
  • 250 g odsączonej ciecierzycy z puszki
  • 70 - 80 ml zimnej przegotowanej wody (lub wody z ciecierzycy)
  • sól

Sałatka do hummusu:

  • sałata
  • pomidory
  • natka pietruszki
  • pieprz

Przygotowanie:

Ziarna sezamu wysypać na suchą patelnię i mieszając co jakiś czas delikatnie uprażyć (mają jedynie lekko zbrązowieć). Uprażony sezam ostudzić i zemleć ręcznym blenderem. Dodać oliwę extra vergine i dokładnie zmiksować. Do powstałej pasty (tahini) dodać pozostałe składniki (olej sezamowy, czosnek, sok z połówki cytryny) i miksować na jednorodną masę dodając pomału ciecierzycę, wodę i sól do smaku.

Porwać liście sałaty, obok drobno pokroić pomidora i natkę pietruszki. Przyprawić pieprzem.

Proste, smaczne i zdrowe.

Smacznego!

Zamknij