ORLEN Warsaw Marathon ogłosił właśnie, że partnerem tytularnym biegu na 10 kilometrów została firma OSHEE, lider w segmencie napojów funkcjonalnych w Polsce, obecny na 45 światowych rynkach. Poza biegiem OSHEE 10 km partner będzie obecny w biegu na dystansie maratońskim, serwując biegaczom przekąski i napoje w kilkunastu punktach na trasie, żeby ułatwić uczestnikom osiągnięcie jak najlepszych wyników.
Dlaczego odpowiednie nawodnienie jest tak ważne podczas biegu? Zapytaliśmy o to u źródła. Na temat napojów izotonicznych i samego uzupełniania płynów podczas biegania krąży mnóstwo mitów. Dlatego o pomoc w ich obaleniu lub potwierdzeniu poprosiliśmy OSHEE i ekspertów z Akademii Dietetyki Sportowej.
Podczas wysiłku fizycznego generujemy dużą ilość energii w postaci ciepła. Jeżeli jesteśmy odwodnieni, przestajemy radzić sobie z regulacją temperatury wewnątrz organizmu, czego konsekwencją jest pogorszenie zdolności wysiłkowych, a w skrajnych przypadkach udar cieplny. – tłumaczy Bartłomiej Pomorski, dietetyk z Akademii Dietetyki Sportowej.
Wiele osób uważa, że podczas biegów na długich dystansach wystarczającym źródłem płynów jest woda. Niestety ustrojowe zasoby energetyczne organizmu są ograniczone, dlatego konieczne jest dostarczanie napojów zawierających węglowodany.
Dodatkowo w przypadku wysokiej temperatury otoczenia dochodzi do dużych strat wody razem z potem, a uczucie pragnienia jest niewystarczającym bodźcem, stymulującym konsumpcję płynów w wystarczającej ilości. W związku z tym warto zaplanować, jaką ilość napojów powinniśmy spożyć na poszczególnych punkach nawodnienia. Osoby uprawiające amatorsko sport często nie są świadome, że układ pokarmowy nie jest przystosowany do spożywania płynów oraz węglowodanów w trakcie długotrwałych ćwiczeń, dlatego warto „trenować jelita” sięgając po napoje izotoniczne i żele energetyczne w okresie treningowym. – dodaje dietetyk.
Zapisy na Orlen Warsaw Marathon 2019 >>>TUTAJ.
Dystans 10 km nie wymaga specjalnych przygotowań żywieniowych, warto jednak zadbać o posiłek przedstartowy, który zapewni uczestnikom komfort żołądkowo-jelitowy na trasie, a także o uzupełnienie płynów przed rozpoczęciem biegu.
Z ogromną przyjemnością zaangażowaliśmy się w tegoroczną edycję ORLEN Warsaw Marathon. To wydarzenie idealnie wpisuje się w DNA marki OSHEE – mówi Mariusz Ryciak, wicedyrektor marketingu OSHEE. – Nasze produkty są odpowiedzią na potrzeby ludzi aktywnych. Dotyczy to zarówno osób, dla których aktywność fizyczna to hobby, jak i zawodowców, uprawiających różne dyscypliny sportu. Wspierają nas w tym Ambasadorzy, tacy jak Robert Lewandowski i Joanna Jędrzejczak, którzy pokazują nam wszystkim, jak można przesuwać granice i osiągać mistrzostwo w swojej dziedzinie – dodaje.