Przekuj swój amatorski trening w zawodowy sukces! – partnerzy OWM 2019 doradzają biegaczom

Nawet biegając rekreacyjnie warto skorzystać z rad najlepszych. Dzięki nim bicie kolejnych rekordów i życiówek będzie dużo łatwiejsze. 

Jak trenują profesjonaliści? Czym różni się bieganie amatora od biegania zawodowca? Czego możemy nauczyć się od specjalistów? Poprosiliśmy o pomoc jednego z Partnerów ORLEN Warsaw Marathon, Carolina Medical Center. Rąbka tajemnicy uchyla przed nami ekspert – Dorian Łomża!

Przygotowując Oktawię Nowacką (olimpijkę i zawodniczkę Grupy Sportowej ORLEN) skupiłem się na trzech kluczowych elementach: mobilności, stabilności oraz sile mięśniowej. – tłumaczy Dorian. – Trzy razy w tygodniu Oktawia wykonywała trening uzupełniający, podczas którego pracowaliśmy przede wszystkim nad mięśniami głębokimi, mięśniami stabilizującymi miednicę oraz obręcz barkową. Oktawia wykonywała również ćwiczenia mobilizacyjne dla stawów. Nie zapomnieliśmy również o ćwiczeniach siłowych – to wszystko stanowiło fundament przygotowania fizycznego. Odpowiednio ułożony program treningu uzupełniającego powinien być nieodłącznym elementem przygotowań każdej osoby regularnie trenującej – zarówno zawodowca, jak i amatora. – dodaje.

przekuj-swoj-amatorski-trening-w-zawodowy-sukces-partnerzy-owm-2019-doradzaja-biegaczom-02

Orlen Warsaw Marathon 2019, zapisy >>>TUTAJ

Każdy zawodowiec startujący w maratonach ma jasno określony cel i strategię, którą z żelazną konsekwencją realizuje. Czego amator może nauczyć się od niego nauczyć? Oto garść rad:

Reklama - koniecznie sprawdź!

TIP ZDROWOTNY

Czy wiesz, że w trakcie treningu zwiększane jest wytwarzanie przez organizm tzw. wolnych rodników? To bardzo niepożądany efekt. Aby go niwelować organizm potrzebuje ANTYOKSDANTÓW, czyli przeciwutleniaczy. Antyoksydanty to naturalne substancje chroniące przed rakiem oraz spowalniające proces starzenie się. Działanie antyoksydacyjne mają witaminy C, E i A.

Wiosną i zimą brakuje nam naturalnych antyoksydantów – wtedy zalecana jest suplementacja Witaminą C, a dla osób chcących przyspieszyć metabolizm i odchudzanie CLA 800 (ma również działanie antyoksydacyjne).

W trakcie przygotowań:

  • spożywaj pełnowartościowe posiłki,
  • pij regularnie wodę lub napoje sportowe w ciągu dnia i podczas treningów,
  • wysypiaj się – zawodowcy śpią od 8 do 10 godzin dziennie!
  • korzystaj z usług fizjoterapeuty lub masażysty.

Tuż przed startem:

  • wykonaj porządną rozgrzewkę,
  • określ, w jakim czasie chcesz przebiec maraton,
  • ustaw się w odpowiedniej strefie startowej,
  • zastosuj pozytywny dialog wewnętrzny i przygotuj się mentalnie.

W trakcie biegu:

  • pierwsze kilometry biegnij spokojnie, nie przyspieszaj!
  • spożywaj płyny i węglowodany na trasie – korzystaj z każdego punktu odżywczego,
  • bądź cały czas skupiony na celu,
  • w trudnych chwilach wizualizuj sobie, jak wbiegasz na metę i jak bardzo jesteś szczęśliwy z ukończenia królewskiego dystansu.

Nie musisz być zawodowcem, aby przygotować się jak najlepsi maratończycy! Skorzystaj z porad i ciesz się kolejnym medalem zdobytym na mecie siódmej edycji ORLEN Warsaw Marathon! 

przekuj-swoj-amatorski-trening-w-zawodowy-sukces-partnerzy-owm-2019-doradzaja-biegaczom-01

Dorian Łomża to trener przygotowania motorycznego z Carolina Medical Center. Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy z zawodnikami różnych dyscyplin sportowych. Na co dzień pracuje z zawodnikami na najwyższym poziomie sportowym: odpowiada za ich przygotowanie fizyczne. Łączy wiedzę z zakresu fizjoterapii, treningu funkcjonalnego, biomechaniki i fizjologii wysiłku fizycznego.

ORLEN Warsaw Marathon to największa impreza biegowa w Polsce. W sześciu edycjach wydarzenia wzięło udział prawie 200 tys. biegaczy, a impreza na stałe zapisała się na biegowej mapie Polski. Narodowe Święto Biegania zadebiutowało w 2013 r. Co roku biegacze mają szansę zmierzyć się z własnymi siłami na dwóch dystansach – maratońskim oraz 10 km. W ramach ORLEN Warsaw Marathon organizowane są również Mistrzostwa Polski w maratonie mężczyzn, a wydarzenie posiada wyróżnienie IAAF Silver Label, przyznawane przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Federacji Lekkoatletycznych (IAAF), doceniające wysoki poziom sportowy i organizacyjny maratonu.