W sobotę, 13 października, odbył się 1. Rodzinny Bieg Czas Na Wzrok, organizowany z okazji obchodów Światowego Dnia Wzroku. Wyjątkowe wydarzenie miało charakter sportowy i rodzinny, ale przede wszystkim – charytatywny. Dzięki inicjatywie Organizatora – Grupy Essilor – 1048 par okularów zostanie przekazanych wychowankom domów dziecka, u których stwierdzono konieczność korekcji okularowej. Akcję swoją obecnością wsparli: Danuta Stenka, Lara Gessler, Ewa Kasprzyk, Katarzyna Cichopek, Odeta Moro, Artur Żmijewski, Anna Dereszowska, Beata Sadowska, Małgorzata Rozenek-Majdan i Radosław Majdan oraz wiele innych znanych gwiazd.
Biegacze mieli do pokonania 5 kilometrów. Dzięki ogromnemu zainteresowaniu Biegiem, aż 1048 par okularów powędruje do potrzebujących dzieci z domów dziecka. Inicjatywa jest kontynuacją programu Zobacz Lepszą Przyszłość, w ramach której pracownicy Grupy Essilor realizowali projekt przesiewowych badań wzroku w domach dziecka w całej Polsce. Inicjatywę doceniła kapituła Akademii Rozwoju Filantropii, decyzją której projekt otrzymał nagrodę główną w prestiżowym konkursie „Dobroczyńca Roku”.
Uroczyste podsumowanie sukcesu kampanii Czas na Wzrok 40+
Rodzinny Bieg Czas Na Wzrok był również okazją do podsumowania spektakularnego sukcesu kampanii edukacyjnej Czas Na Wzrok 40+. Głównym celem i założeniem akcji jest budowanie świadomości potrzeby regularnych badań wzroku oraz prawidłowej korekcji okularowej, a także edukacja w zakresie prezbiopii. To dzięki kampanii Polacy zaczęli otwarcie mówić o swoich kłopotach z widzeniem po 40. roku życia. Mimo że prezbiopia jest nieuniknionym procesem fizjologicznym, można w prosty sposób jej zaradzić, dobierając okulary korekcyjne z soczewkami progresywnymi.
Plejada gwiazd na 1. Rodzinnym Biegu Czas Na Wzrok
Ideę Biegu wsparło wiele gwiazd: Karina Kunkiewicz, Lara Gessler, Karolina Malinowska, Danuta Stenka, Artur Żmijewski, Beata Chmielowska-Olech, Odeta Moro, Krzysztof Jankes Jankowski, Stanisław Karpiel-Bułecka, Piotr Nowak, Jacek Borcuch, Maciej Iwański, Kasia Cichopek, Anna Dereszowska, Ilona Felicjańska, Paul Montana, Marcin Hakiel, Natalia Jakuła, Agnieszka Jastrzębska, Ewa Kasprzyk, Maciej Florek Gleba, Maciej Myszkowski, Małgorzata Ohme, Ewa Pacuła, Marzena Rogalska, Sergiusz Ryczel, Beata Sadowska, Małgorzata Rozenek-Majdan i Radosław Majdan, Tomasz Smokowski, Jarosław Kulczycki, Alina Jankowska, Beata Tadla, Lidia Popiel, Jacek Kurowski, Marta Kuligowska, Marcin Dulnik, Tomasz Zimoch czy Bożydar Iwanow. Część z nich spróbowała swoich sił i wspólnie z innymi Zawodnikami, pokonała trasę 5 kilometrów wzdłuż Wisły.
Rodzinnie i na sportowo
Wydarzeniu towarzyszył szereg atrakcji rodzinnych – zarówno dla dzieci, jak i dorosłych. Zainteresowani mogli poddać się przesiewowemu badaniu wzroku. Na najmłodszych czekała specjalna strefa relaksu z animacjami dla dzieci. Wyjątkową atrakcją był również Bieg Dla Dzieci w trzech kategoriach wiekowych (5-7 lat, 8-12 lat oraz 13-15 lat), na trzech dystansach: 100 m, 200 m oraz 400 m.
Pomysłodawcą i organizatorem 1. Rodzinnego Biegu Czas Na Wzrok jest Grupa Essilor – lider w produkcji rozwiązań korygujących wzrok. Partnerzy wydarzenia to firmy optyczne, działające na terenie kraju: Essilor Polonia, JZO, JAI KUDO oraz Essilor Optical Laboratory Poland.
Sponsorzy: Ford Polska, Hyabak, Oakley, Staropolanka, Sonko, New Look, Benecol, Newby Teas.
Patronat: Krajowa Rzemieślnicza Izba Optyczna, Polskie Towarzystwo Optometrii i Optyki, Polski Klub Presbiopia 21, Fundacja Przyjaciółka, Gmina Żoliborz.
Patronat medialny: Magazyn OKO, Magazyn Optyka, Magazyn Lekarza Okulisty, Przegląd Okulistyczny, Radio Eska, Onet Kobieta, MamoToja.pl, Radio Kampus, Świat Zdrowia, Radio Dla Ciebie, Magazyn Hipoalergiczni, Gazeta Nowego Żoliborza, naturalnieozdrowiu.pl, domydziecka.org, Warsawnow.pl, Trening Biegacza, Trener Biegania Mateusz Jasiński, Czas Na Bieganie (Przegląd Sportowy), bieganie.pl, biegowe.pl, Polska Biega oraz Vege Runners.
Współpraca: Orangetheory Fitness, Bradonna, Katarzyna Byliniak – Doradca noszenia w chuście, Falafel Bejrut, Vega Warszawa, Hail Seitan.