fbpx
pierwsze treningi bieganie jesienia moze byc wspaniale

Pierwsze treningi – bieganie jesienią może być wspaniałe!

Początek biegowych treningów, w ogóle biegania, to czas i piękny, i trudny. Z jednej strony ciężko zmotywować się do wyjścia z domu w brzydką, jesienną pogodę, wygrać ze zmęczeniem, pierwszymi…

Początek biegowych treningów, w ogóle biegania, to czas i piękny, i trudny. Z jednej strony ciężko zmotywować się do wyjścia z domu w brzydką, jesienną pogodę, wygrać ze zmęczeniem, pierwszymi kontuzjami i bólem. Wiele jest niewiadomych jak biegać, jak długo i jakie dystanse, które buty czy kurtkę wybrać. Z drugiej strony wkraczamy w świat sportowców, nowych doznań, satysfakcji z treningów i radości z pierwszych przebiegniętych 30 minut non-stop. Debiut biegacza amatora to cudowny czas, który… nigdy się nie powtórzy.

pierwsze-treningi-bieganie-jesienia-moze-byc-wspaniale-1 Co więc zrobić, by początek jesiennego sezonu biegowego nie był stracony? Trenować z głową i czerpać z tego maksimum przyjemności:

  1. Do treningów wybierz porę dnia, która najbardziej ci odpowiada. Jeśli jesteś aktywny rano, zjedz coś lekkiego (lepiej nie na czczo) i pobiegaj przed pracą. Jeśli wolisz wieczorem, zrób trening przed kolacją. Pamiętaj, że to co zjesz po wysiłku, pomoże ci w regeneracji.
  2. Nie patrz, jak szybko biegają inni. Wybierz takie tempo, które pozwoli ci biec przez cały trening. Jeśli czujesz, że musisz się zatrzymać – zwolnij! Zobaczysz, że z każdym dniem będziesz mógł biec szybciej i dłużej.
  3. Znajdź miejsce do biegania, które będzie ciekawe. Może to być park pod domem, miejski las czy osiedlowe uliczki. Ale pamiętaj, że ciągle ta sama trasa szybko cię znudzi i zniechęci do biegania – urozmaicaj swoje biegowe ścieżki jak możesz najbardziej. Wiele o wybieraniu takich tras dowiesz się z idei City Trail, która promuje bieganie zarówno po asfalcie, jak i naturalnych ścieżkach parków i miejskich lasów.
  4. Dobierz strój, który będzie wygodny, nie krępujący ruchów, w którym będziesz się dobrze czuł a jednocześnie w chłodne, czy deszczowe dni zapewni ci ochronę przed deszczem czy wiatrem. Niektórzy twierdzą, że najlepiej sprawdza się ubranie, w którym po wyjściu z domu jest nam trochę za chłodno. Wtedy po 10 minutach rozgrzewki  będzie idealnie.
  5. Buty – jeśli biegasz niedaleko domu, w mieście, powinny mieć dobrą amortyzację na asfaltową nawierzchnię. Jeśli dodajesz do swoich treningów parkowe ścieżki, skarpy czy łąki, wybierz takie, które dodatkowo mają trailowy bieżnik i na jesiennym błocie zachowają przyczepność. Więcej o serii butów City Trail,
  6. Jeśli brakuje ci motywacji, umów się na treningi ze znajomym, nie musicie biec razem, wystarczy, że razem zaczniecie. Możesz też dołączyć do jednej z grup biegowych, które funkcjonują we wszystkich dużych miastach. Tam nie dość, że spotkasz ludzi podobnie do Ciebie zarażonych bieganiem, to jeszcze trenerzy pomogą ci nie robić błędów nowicjusza.
  7. Ciesz się, że zacząłeś biegać. To najpiękniejszy sport na ziemi!

pierwsze-treningi-bieganie-jesienia-moze-byc-wspaniale-2

Razem
0
Shares

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poprzednie
magia biegow dla kobiet she runs the night

Magia biegów dla kobiet - She Runs the Night

Następne
mistrz w kazdym z nas 1

Mistrz w każdym z nas

Powiązane artykuły

ostatnia prosta przed 10 pko silesia marathon zobacz trase koszulke i medal 05
Czytaj dalej

Jubileusz z historią w tle – 10. PKO Silesia Marathon

Tegoroczny PKO Silesia Marathon jest już dziesiątą edycją jednego z największych biegów maratońskich w Polsce. Pierwszy bieg na królewskim dystansie zorganizowaliśmy w 2009 roku. Przez te lata zmieniała się trasa biegu i partnerzy imprezy. Niezmienna jednak pozostaje nasza motywacja do tego, by robić dużą, prestiżową imprezę biegową w sercu Górnego Śląska.
rolowanie w pieciu krokach czyli krotka instrukcja rolowania z blackroll 06
Czytaj dalej

Rolowanie w pięciu krokach, czyli krótka instrukcja rolowania z Blackroll

Na pierwszy rzut oka ta piankowa rolka wydaje się być zabawnym gadżetem, ale już po pierwszym zastosowaniu, nawet największy sceptyk przekona się do słuszności jej posiadania. Wspomaga wzrost gibkości, mobilności i wydajności układu mięśniowego, zapobiega bólom mięśniowym i pomaga uniknąć typowych kontuzji i uszkodzeń mięśni w skutek przetrenowania, wspomaga regenerację mięśni i wzrost krążenia krwi, polepsza posturę poprzez pracę nad balansem, a także wzmacnia mięśnie głębokie.