W I Biegu Serca pod hasłem „Każde okrążenie ma znacznie” wzięło udział prawie 1000 biegaczy. Wspólnie na bieżni na terenie ośrodka OSiR Targówek wybiegali 72 tys. złotych, pokonując ponad 14 tys. okrążeń. Cała kwota zostanie przekazana na podopiecznych Fundacji „Spartanie Dzieciom”. Organizatorzy nie kryją zaskoczenie i wzruszenia, bo frekwencja i zaangażowanie biegaczy przerosła ich najśmielsze oczekiwania.
7 września na terenie Ośrodka Sportu i Rekreacji na warszawskim Targówku w godzinach 10:00-16:00 odbył się I Biegu Serca pod hasłem „Każde okrążenie ma znaczenie”. Biegowy, piknik rodzinny zorganizowała Fundacja „Spartanie Dzieciom”. Zawodnicy podjęli wyzwanie pokonania jak największej liczby okrążeń. Bieżnia liczyła sobie 400 metrów, a za każde okrążenie sponsorzy biegu przekazywali 5 zł na leczenie niepełnosprawnych dzieci.
W jeden dzień udało się uzbierać rekordową sumę. Biegacze wspólnie wybiegali aż 72 tys. zł. Już podczas biegu część pieniędzy, 15 tys. zł, przekazano dla 16-letniej Agnieszki, która cierpi na schorzenie neurologiczne o nazwie zespół Retta. Za zebraną sumę rodzice dziewczynki kupią jej profesjonalny wózek dla osób niepełnosprawnych. – To co się wydarzyło podczas Biegu Serca pokazuje, jak wielkie mamy serca do pomocy. Na bieżni w ciągu dnia pojawiło się prawie 1000 biegaczy, a wśród nich całe rodziny, od dzieci kilkuletnich do seniorów. Jesteśmy bardzo wzruszeni i dumni, że formuła imprezy okazała się strzałem w dziesiątkę. Już teraz zapowiadamy kolejną edycję – mówi Michał Leśniewski, szef Fundacji „Spartanie Dzieciom”.
W czasie Biegu Serca odbyły się nieoficjalne Mistrzostwa Polski w biegu 5-godzinnym. Pomimo wysokiej temperatury bieg ukończyło aż 10 śmiałków, w tym jedna kobieta – Agata Matejczuk. Zwycięzcą okazał się Artur Sielski, który w ciągu 5 godzin przebiegł aż 148 okrążeń, czyli prawie 60 kilometrów.
W wydarzeniu wzięli udział również znani i szanowani. Na bieżni pojawił się m.in. Tomasz Karolak, który w przebraniu Spartanina pokonał kilka kółek w towarzystwie całego oddziału Spartan. Kilkanaście kilometrów przebiegł także Marek Plawgo, brązowy medalista mistrzostw świata w skoku przez płotki.
Oprócz samego biegu w czasie wydarzenia zbudowano imponujące miasteczko zawodów, w którym na dzieci czekało mnóstwo atrakcji. Konkursy z nagrodami, rywalizacje, gry i zabawy – trwały do samego końca. Wszystko dzięki sponsorom biegu, m.in. firmie Żywiec Zdrój i Toys”R”Us. – Dziękujemy serdecznie wszystkim sponsorom Biegu Serca. Bez ich finansowego zaangażowania nie udałoby się nam zorganizować tak fantastycznego rodzinnego pikniku. Docierają do nas same pozytywne opinie. Pozostaje nam tylko cieszyć się i mieć nadzieję, że sponsorzy zostaną z nami i za rok uda nam się wspólnie zorganizować jeszcze większą imprezę – mówi Leśniewski.
Więcej na temat Biegu Serca na: www.bieg-serca.pl oraz na profilu biegu na Facebooku: www.facebook.com/BiegSerca. Tam też publikowane będą wyniki biegaczy.
Patronat Honorowy nad biegiem objęli: Rzecznik Praw Dziecka i Burmistrz Dzielnicy Targówek. Patroni medialni wydarzenia to: Nasze Miasto, Radio Eska Warszawa, treningbiegacza.pl, 4run.pl, kobietkibiegaja.pl, sportowarodzina.pl, runandtravel.pl. Sponsorem Głównym biegu jest firma Żywiec Zdrój, jeden z największych producentów wody butelkowanej w Polsce. Pozostali sponsorzy biegu to: Toys”R”Us, New Balance, Grupa DSF oraz Polpharma. Partnerem głównym biegu jest agencja PR Partner of Promotion.