Podcast Do Biegania #8 – Rozciąganie i mobilizacja dla biegaczy

    Podcast Do Biegania 8 - rozciąganie i mobilizacja dla biegaczy
    Partnerzy medyczni TreningBiegacza.pl

    Jeżeli w trakcie treningu lub po jego zakończeniu odczuwasz ból lub dyskomfort, ten odcinek jest dla Ciebie.

    Kilka lat temu jako początkujący biegacz z nadwagą nabawiłem się chyba wszystkich możliwych kontuzji. Porady uzyskane od specjalistów i bardziej doświadczonych kolegów sprowadzały się do dwóch rzeczy:

    1. Odpuszczenia nieco z intensywnością i częstotliwością biegania.
    2. Przyłożenia się do rozciągania i mobilizacji tak samo, jak do samego treningu biegowego.

    W statystykach Treningu Biegacza widzę, że z problemem częstych kontuzji biegowych zmaga się spora ilość osób. Dlatego z Marcinem nagraliśmy odcinek omawiający rolę rozciągania i mobilizacji w treningu biegowym.

    Wypracowanie rutyny o której usłyszysz w odcinku było zbawienne dla mojego zdrowia i samopoczucia. Większość typowych biegowych problemów zniknęła. Co jakiś czas oczywiście zdarza mi się złapać niewielką kontuzję, ale od kilku lat żadna nie okazała się na tyle poważna, aby wyłączyć mnie z cyklu treningowego.

    Mam nadzieję że wiedza zawarta w dzisiejszym odcinku okaże się pomocna także dla Ciebie.

    Sklep TreningBiegacza.pl

    Kupując u nas, wspierasz rozwój serwisu!

    W odcinku omawiamy następujące zagadnienia:

    • 0:00 Wstęp
    • 1:22 Do czego prowadzą zaniedbania w rozciąganiu
    • 4:03 Czym różni się stretching od mobilizacji
    • 5:41 Dlaczego biegając nabawiamy się przykurczy mięśni
    • 7:58 Jak poprawa zakresu ruchów wpływa na efektywność biegu
    • 11:34 Rozciąganie i mobilizacja to nie przymus, jeśli Twoje zakresy ruchów są na odpowiednim poziomie
    • 13:40 Czy rozciąganie i stretching są dla wszystkich? Na co należy uważać?
    • 16:33 Jakie są rodzaje ćwiczeń rozciągających
    • 18:00 Jak łączyć rozciąganie i mobilizację z treningiem biegowym – protokół Marcina
    • 21:06 Ile powinno zająć dynamiczne rozciąganie przed treningiem
    • 23:10 Procedura wyciszenia organizmu po zakończeniu treningu
    • 24:30 Stretching statyczny po zakończeniu biegu
    • 25:49 Jak trwale poprawić zakresy ruchów i elastyczność mięśni
    • 30:37 Codzienna rutyna rozciągania niezależnie od treningu
    • 33:22 Jak zadbać o stopę
    • 35:05 Staw skokowy i łydka
    • 35:52 Mięśnie dwugłowe
    • 36:17 Pasmo biodrowo-piszczelowe
    • 36:45 Pośladki
    • 36:59 Po co przed rozciąganiem rolujemy mięśnie?
    • 37:39 Rozciąganie mięśni czworogłowych
    • 38:23 Co z plecami?
    • 42:02 Ile powinna zajmować rutyna rozciągania po treningu
    • 43:47 Sesja rozciągania w dniach pomiędzy treningami jako osobna jednostka treningowa

    Podcast jest dostępny w najpopularniejszych platformach audio:

    Spotify: https://open.spotify.com/show/6rzhKocn19tRBgvo9FlSqb

    Itunes: https://podcasts.apple.com/pl/podcast/podcast-do-biegania/id1501761710

    YouTube: https://youtu.be/q_gtS5AXWIA

    Możesz również odtworzyć go w playerze:

    Polecamy również zapoznanie się z materiałami dodatkowymi:

    Gimnastyka rozciągająca biegacza: https://treningbiegacza.pl/artykul/gimnastyka-rozciagajaca-biegacza

    Rolka w cyklu treningowym: https://treningbiegacza.pl/artykul/rolka-w-cyklu-treningowym

    Techniki wykorzystywane podczas automasażu: https://treningbiegacza.pl/artykul/rolowanie-rolowaniu-nierowne-czyli-techniki-do-wykorzystania-podczas-automasazu