7 września na warszawskim Targówku odbędzie się I Bieg Serca pod hasłem „Każde okrążenie ma znaczenie”. Takiego biegu w Polsce jeszcze nie było. Nie ma jednej, konkretnej godziny rozpoczęcia. Bieg trwa od 10:00 do 16:00 i można dołączyć o dowolnej porze. Za jedno kółko Sponsorzy biegu przekażą 5 zł na zakup sprzętu i leczenie podopiecznych Fundacji „Spartanie Dzieciom”. Rejestracja już ruszyła – limit 1000 biegaczy i dwa pakiety do wyboru!
7 września (niedziela) na terenie Ośrodka Sportu i Rekreacji Targówek w Warszawie odbędzie się rodzinny piknik biegowy pod nazwą Bieg Serca. Organizatorami charytatywnego wydarzenia jest Fundacja „Spartanie Dzieciom”, której członkowie już od 3 lat biorą udział w największych biegach ulicznych w Polsce, przebiegając długie dystanse w zbrojach starożytnych wojowników. Robią to po to, aby zwrócić uwagę na los dzieci niepełnosprawnych i ich rodzin oraz pobudzić społeczeństwo do udzielenia wsparcia. Do tej pory przeprowadzili 6 zbiórek, zbierając łącznie ponad 100 tys. złotych. Teraz Spartanie postanowili zorganizować swój własny bieg. – Do tej pory biegacze i kibice znali nas z biegów ulicznych. Tym razem przenosimy się na bieżnię. Sądzimy, że formuła biegu jest w stanie zaangażować różnorodną grupę biegaczy. 400 metrów, chyli jedno okrążenie, przebiegnie każdy. W Biegu Serca nie liczą się umiejętności sportowe czy wiek, a chęć pomagania – mówi Michał Leśniewski, szef Fundacji.
Zasady biegu są proste. Wystarczy przyjść w godzinach 10:00-16:00 na miejsce, odebrać pakiet, chip i przebiec dowolną liczbę okrążeń. Gdy biegacz opadnie z sił, po prostu schodzi z bieżni, oddaje urządzenie rejestrujące w punkcie pomiarowym i sprawdza jaką kwotę udało mu się wybiegać. Każde przebiegnięte okrążenie przez uczestnika imprezy to aż 5 zł przekazane przez Sponsora Głównego – firmę Żywiec Zdrój i inne firmy wspierające, na rehabilitację ruchową niepełnosprawnych dzieci. Już teraz wiadomo, że część pieniędzy przeznaczone zostanie na leczenie 16-letniej Agnieszki, cierpiąca na neurologiczne zaburzenie rozwoju.
Udział w biegu to koszt tylko 10 zł. Jednak Ci, którzy chcą dodatkowo wspomóc cel mają możliwość wykupienia pakietu startowego z gadżetami biegu, który kosztuje 65 zł. Zapisy już ruszyły. Rejestrować się można poprzez stronę www.bieg-serca.pl. Limit miejsc na Bieg Serca jest ograniczony i wynosi 1000 osób.
Organizatorzy zapewniają, że Bieg Serca stanie się imprezą cykliczną. – Nie poprzestaniemy na jednym Biegu Serca. Z każdym rokiem obserwujemy, że idea charytatywnego biegania rośnie w siłę. Chcemy, aby nasz bieg co roku przyciągał tę ogromną już rzeszę zainteresowanych bieganiem i pomaganiem. Pierwsza edycja to przedsmak tego, co Spartanie planują zorganizować w kolejnych latach. Zapraszamy wszystkich do udziału w tegorocznym biegu. Gwarantujemy, że gdy tylko pierwszy raz posmakujecie pomocy innym, zatracicie się w tym doszczętnie, jak my – mówi Michał Leśniewski.
Patronat Honorowy nad biegiem objął Rzecznik Praw Dziecka i Burmistrz Dzielnicy Targówek. Patroni medialni wydarzenia na chwilę obecną to: Radio Eska Warszawa, Nasze Miasto, treningbiegacza.pl, 4run.pl, kobietkibiegaja.pl oraz sportowarodzina.pl. Sponsorem Generalnym biegu jest firma Żywiec Zdrój, jeden z największych producentów wody butelkowanej w Polsce. Inni sponsorzy, dokładający się do charytatywnej inicjatywy to m.in. Toys”R”Us – międzynarodowa sieć sklepów z zabawkami oraz artykułami dla niemowląt, dzieci i młodzieży.
SPARTANIE DZIECIOM to charytatywna grupa biegowa, która zrzesza osoby chcące połączyć swoje dwie pasje – bieganie długodystansowe i pomoc niepełnosprawnym dzieciom. Grupa zadebiutowała w 33. Maratonie Warszawskim w 2011 roku. Jej znakiem rozpoznawczym jest charakterystyczne przebranie. Zawodnicy biegają w strojach starożytnych Spartan, w pełnym rynsztunku bojowym, z włócznią i tarczą w ręku oraz hełmem na głowie. A wszystko po to, aby zwrócić uwagę na charytatywny cel, który wybierają każdorazowo, przy okazji swoich biegów. Do tej pory udało się wspomóc im 6 charytatywnych celów. Grupa liczy około 100 osób i ciągle się powiększa. W ubiegłym roku Spartanie zdobyli największą nagrodę PR w Polsce – Złotego Spinacza w kategorii Sport i Turystyka oraz międzynarodowe wyróżnienie – Srebrnego Magellana i IPRA. Michał Leśniewski, szef grupy, otrzymał z kolei tytuł „Herosa roku 2013”, przyznawanego przez miesięcznik Runner’s World. Akcje Spartan zostały również docenione przez jury konkursu Kampania Społeczna Roku. Więcej informacji na www.spartaniedzieciom.org. W tym roku Spartanie powołali do życia Fundację „Spartanie Dzieciom” wspierającą niepełnosprawne dzieci i ich rodziny.
Stałym partnerem grupy jest agencja Partner of Promotion. Darczyńcami grupy są: Mumin’s Interactive, PRESS-SERVICE Monitoring Mediów i fotograf Kasia Szymanowska oraz Mariusz Kubiak.