fbpx
ASICS Mat. prasowy

Sportem w pandemię. ASICS zmienia logo i uruchamia globalną akcję charytatywną – #SunriseMind

Świat nadal stoi w obliczu pandemii, a globalne społeczeństwa odczuwają jej negatywne skutki między innymi w zakresie zdrowia psychicznego. ASICS, jako marka odpowiedzialna społecznie, wraca do swoich korzeni, aktualizując logotyp i uruchamiając globalną akcję charytatywną pod hasłem #SunriseMind, która ma na celu promocję aktywności fizycznej. Z najnowszych badań japońskiej firmy wynika między innymi, że regularne uprawianie sportu poprawia zdolność radzenia sobie ze stresem oraz redukuje skłonność do podejmowania pochopnych decyzji.

 „W zdrowym ciele, zdrowy duch” – filozofia założycielska ASICS jest obecnie bardziej aktualna niż kiedykolwiek wcześniej. Firma wraca do swoich korzeni i w tegorocznej strategii stawia ją w centrum swojej działalności. Claim SoundMindSoundBody (pol. W zdrowym ciele, zdrowy duch) pojawi się również w logotypie marki.

ASICS Nowe logo
ASICS. Sound mind, sound body.

Japoński brand w 2021 roku zrealizuje przełomowy projekt badawczy dotyczący pozytywnego wpływu sportu na samopoczucie psychiczne. Naukowcy wykorzystają nowoczesną technologię biometryczną, aby uchwycić realny wpływ aktywności fizycznej na umysły tysięcy osób na całym świecie. Przed kompleksową realizacją projektu, eksperci przeprowadzili szereg badań testowych z udziałem zawodowców – jak mistrzyni Europy w triathlonie, Beth Potter – oraz sportowców-amatorów.

Umysł w ruchu – badania i innowacje

Badania są prowadzone przez dr Brendoda Stubbsa, czołowego badacza zdrowia psychicznego z King’s College w Londynie. Research testowy uwzględnił analizę ścieżek mózgowych, wywierających wpływ na emocjonalne i poznawcze elementy dobrostanu psychicznego. Z badań wynika, że nawet krótka aktywność fizyczna pozwala doświadczyć ogólnej poprawy emocjonalnej. W tym do 29% zachodzi poprawa zdolności radzenia sobie ze stresem i do 18% wzrostu skłonności do relaksu. U sportowców odnotowano także spadek negatywnych emocji, jak na przykład frustracja (do 135%). Byli również do 28% mniej skłonni do podejmowania pochopnych decyzji czy negatywnej reakcji na niespodziewane wyzwania.

W przypadku ścieżek mózgowych związanych z wydajnością poznawczą, sportowcy wykazali znaczną poprawę, dzięki krótkiej aktywności fizycznej. Szybkość przetwarzania mózgu wzrosła do 26%, poprawa pamięci do 21%, a poziom stresu poznawczego, którego objawami mogą być niepokój czy dezorganizacja, spadł aż o 58%.

Z okazji uruchomienia inicjatywy #SunriseMind, ASICS wypuścił nową kolekcję pod nazwą Sunrise Red.
Z okazji uruchomienia inicjatywy #SunriseMind, ASICS wypuścił nową kolekcję pod nazwą Sunrise Red.

#SunriseMind

ASICS uruchamia także akcję charytatywną pod hasłem #SunriseMind, kierując otwarte zaproszenie do ludzi na całym świecie, aby szerzyli pozytywne nastawienie do sportu, biegając lub spacerując o wschodzie słońca, będącym symbolem nadziei na lepsze jutro. Setki sportowców, ambasadorów, pracowników oraz przyjaciół marki będzie podejmować o świcie aktywność fizyczną, a za każde wspólne selfie na kanałach społecznościowych, oznaczone hashtagiem #SunriseMind, ASICS przekaże darowiznę na rzecz organizacji charytatywnych, zajmujących się zdrowiem psychicznym w sporcie oraz wspierających osoby z zaburzeniami psychicznymi.

Wpływ sportu i ćwiczeń na nasze umysły jest nieoceniony. Regularna aktywność pozwala nam doświadczyć wszystkich istotnych korzyści poznawczych oraz emocjonalnych. Ruch  w czasach pandemii jest szczególnie ważny. Utwierdzają nas w tym również badania, które przeprowadziliśmy na przestrzeni ostatnich dwóch miesięcy – powiedział dr Brendon Stubbs z King’s College w Londynie.

#SunriseMind to akcja charytatywna, która potrwa cały rok.
#SunriseMind to akcja charytatywna, która potrwa cały rok.

Wiemy, że pandemia wpłynęła negatywnie na psychikę ludzi na całym świecie. Wierzymy również, że ruch może podnieść nas wszystkich na duchu. Chcemy uwolnić moc umysłu, demonstrując zaangażowanie w naszą filozofię. Akcja #SunriseMind będzie kontynuowana przez cały rok w myśl idei w zdrowym ciele, zdrowy duch – dodał Gary Raucher, wiceprezydent ASICS.

Z okazji uruchomienia inicjatywy #SunriseMind, ASICS wypuścił również nową kolekcję pod nazwą Sunrise Red, obejmującą kluczowe produkty z kategorii biegowej.

Badania zostały przeprowadzone na grupie siedmiu osób (zawodowych sportowców i sportowców-amatorów) w dn. 1 grudnia 2020 r. – 7 stycznia 2021 r. Test zrealizowano przy współpracy z firmą neuroinformatyczną EMOTIV i dr Brandonem Stubbsem, wykorzystując technologię Advance EEG, aby przedstawić różnice w reakcjach poznawczych oraz emocjonalnych przed i po realizacji ćwiczeń fizycznych w sześciu podstawowych obszarach – zainteresowanie, ekscytacja, frustracja, relaks, stres poznawczy i skupienie.

Total
0
Shares

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poprzednie
Buff The North Face Team Poland

THE NORTH FACE SPONSOREM GŁÓWNYM TEAMU BIEGOWEGO BUFF W POLSCE

Następne
Terapia Manualna Rakowskiego – na czym polega?

Terapia Manualna Rakowskiego - co to jest, dla kogo, po co, na czym polega?

Powiązane artykuły

swiatowy dzien orienteeringu rowniez w polsce 01
Czytaj dalej

Światowy Dzień Orienteeringu – również w Polsce!

W środę (24.05) obchodzony był Światowy Dzień Orienteeringu i z tej okazji w aż 31 miastach (32 lokalizacje – przyp.) w Polsce zorganizowano biegi na orientację. Była to akcja „Cała Polska Biega z Mapą”, a tegoroczna była już 7 edycją, która po raz pierwszy nie odbywała się w weekend. Poza polskimi miastami ŚDO świętowano w ponad 2000 biegach w różnych państwach, a najwięcej zgłosiło się w Skandynawii. Z roku na rok frekwencja rośnie, w Polsce również, i coraz to więcej miast chcę organizować biegi na orientację. W porównaniu z poprzednią edycją, liczba miast-organizatorów zwiększyła się u nas o blisko 30%.
breaking 2 niemozliwe do wczoraj 01
Czytaj dalej

Breaking 2 – niemożliwe do wczoraj

2:00:25 – taki czas zobaczył na zegarze Eliud Kipchoge. Ale nie tylko on. Na ten zegar patrzył właściwie cały biegowy (i nie tylko!) świat. 6 maja 2017 we Włoszech miał miejsce wielki finał projektu Breaking 2 prowadzonego od 3 lat przez firmę Nike.
chlodzaca czapka z daszkiem z materialu hyperkewl 01
Czytaj dalej

Chłodząca czapka z daszkiem z materiału HyperKewl

Przed nami letnie i (miejmy nadzieję!) słoneczne miesiące. Dla biegaczy oznacza to konieczność adaptacji do trudnych warunków. W co warto się zaopatrzyć, aby nie dać się pokonać upałom na treningu lub zawodach? Chłodząca czapka wykonana z materiału HyperKewl będzie ciekawym i przydatnym rozwiązaniem.

TreningBiegacza.pl PREMIUM

Zapisz się do największej w Polsce zaangażowanej społeczności biegaczy, bądź na bieżąco i osiągaj swoje cele szybciej niż inni!

TreningBiegacza.pl PREMIUM
Więcej o TreningBiegacza.pl PREMIUM