Posiłek biegacza – Spaghetti aglio olio e peperoncino

Kolejny przepis na szybkie i pożywne danie obiadowe dla biegaczy przygotowane przez Kubę, który prowadzi jeden z najbardziej popularnych blogów kulinarnych w polskim Internecie kuba-pichci.pl

  • Przygotowanie: 10 min
  • Czas całkowity: 15 min
  • Ilość porcji: 2

Wartość odżywcza jednej porcji

  • 420 kcal
  • białko 7,6 g
  • tłuszcz: 26,1 g
  • węglowodany: 40,2 g

Składniki:

  • 200 g makaronu spaghetti
  • 4 ząbki czosnku
  • 1 papryczka chili
  • oliwa z oliwek

Przygotowanie:

Makaron wrzucamy do osolonego wrzątku i gotujemy zgodnie z zaleceniami producenta (ok. 7-8 minut). Czosnek przeciskamy przez praskę lub rozgniatamy i siekamy bardzo drobno. Przekładamy go na zimną patelnię i mieszamy z ok. 50-75 ml oliwy. Rozgrzewamy i lekko obsmażamy. Ważne, aby ogień nie był zbyt duży, bo czosnek łatwo przypalić, powinien się on raczej poddusić. Dodajemy drobno posiekaną papryczkę (wcześniej lepiej usunąć pestki, bo będzie zbyt pikantna).

- Wystartuj -