Korzystaj wygodnie z naszego serwisu dzięki najnowszej aplikacji mobilnej dostępnej na Twojego Iphone’a i I’Pada!

Zamknij

Antyporadnik motywacyjny – czyli jak stracić chęci do biegania

Antyporadnik motywacyjny – czyli jak stracić chęci do biegania

Sezon na bieganie powoli dobiega końca. Latem na ścieżkach można było spotkać wielu biegaczy i osób uprawiających sport. Było nawet tłoczno i wszyscy mieli dużo energii oraz zapału do aktywności fizycznej. Niestety, większość tego tłumu wraz z pierwszymi chłodami przestaje trenować i na całą zimę porzuca buty sportowe. Tylko ci najbardziej zdeterminowani i zmotywowani trenują mimo niesprzyjającej pogody i ciemności panującej od połowy dnia. Ale przecież ty nie chcesz należeć do tych najbardziej wytrwałych prawda? Przygotowaliśmy więc dla ciebie kilka prostych rad, co należy robić, aby natychmiast stracić chęci do biegania i przez zimę w ogóle nie trenować.  Uwaga! Stosowanie tych zaleceń grozi natychmiastowym spadkiem motywacji!

Od rzucenia biegania dzieli Cię tylko 7 porad!

1. Biegaj zawsze tą samą ścieżką o stałej porze

Złoty medal dla tych, którzy potrafią miesiącami trenować o jednakowej porze, na tej samej trasie. Ciebie również niech nie pokusi żadna zmiana. Wybierz zwyczajną ścieżkę, bez żadnych ciekawych widoków i codziennie, dzień w dzień po niej biegaj. Ustal jedną, stałą porę i trzymaj się jej tak długo, aż umrzesz z nudów.

2. Bieganie stawiaj na pierwszym miejscu

Wszystkie inne dziedziny życia, takie jak rodzina i praca odrzuć na dalszy plan. Nie rezygnuj z treningu, nawet jeśli w pracy masz urwanie głowy, a rodzina domaga się uwagi. Bieganie ma kompletnie zdominować twoje życie, tylko takim sposobem zaczniesz widzieć ograniczenia, zamiast korzyści z uprawiania tego sportu. Uwierz, że jeśli treningi będą dla ciebie zbyt dużym obciążeniem, na pewno długo nie potrenujesz, a o to Ci chodzi, prawda?

3. Nie bierz udziału w żadnych imprezach sportowych

To złota zasada osób, które skończą swoją karierę biegacza w ciągu kilku miesięcy. Nie potrzebujesz przecież nowych wyzwań i bodźców, prawda? Wystarczy Ci monotonne bieganie bez żadnych większych celów. Niestosowanie się do tej zasady może narazić Ciebie na zwiększenie ducha rywalizacji i tym samym większą chęć do biegania. Ostrzegamy, że jeśli będziesz mieć cel, np. maraton, to buty do biegania na długo pozostaną Twoim ulubionym obuwiem.

4. Ukrywaj swoją pasję przed wszystkimi

Pod żadnym pozorem nie chwal się swoimi osiągnięciami i tym, że w ogóle biegasz! Jeśli podzielisz się z kimś swoją pasją lub zwierzysz się z celu, to przecież możesz czuć się zobowiązany, prawda? To tylko niepotrzebnie przedłuży czas, w którym rzucisz ciuchy sportowe i wrócisz na kanapę. A co jeśli inni zaczną Cię podziwiać i brać z ciebie przykład? W takiej sytuacji gwarantujemy, że nigdy nie uda Ci się stracić motywacji!

5. Nie zapisuj się  do grup biegowych

Nie ma nic bardziej motywującego, niż wspólne cele i treningi. Po co masz dyskutować o nowych rekordach i ciuchach sportowych? Lepiej w ogóle nie zagłębiać się w ten temat, skoro chcesz szybko stracić chęci do biegania. Jeśli będziesz dyskutować, czytać i zdobywać nowe informacje na temat sportu, stanie się to twoim stylem życia, a od tego trudno się odzwyczaić. W najgorszym przypadku możesz zaprzyjaźnić się z innymi biegaczami, a wtedy to już jesteś wsiąknięty w bieganie na długie lata.

6. Załóż stary dres

Nie potrzebujesz profesjonalnych i funkcjonalnych ciuchów. Uwierz, że wystarczy powyciągana bluza i stare dresy. Jeśli wydasz za dużo pieniędzy na atrakcyjny strój do biegania, bądź specjalne buty, żal będzie Ci zrezygnować tak szybko. W dodatku poczujesz się świetnie w tych ciuchach, a to już tylko krok od tego, by się z nimi nigdy nie rozstawać! Powyciągane dresy mają swoje zalety – za każdym razem, jak pomyślisz o bieganiu, przypomni Ci się twój nieatrakcyjny widok i dajemy sobie rękę uciąć, że nie pójdziesz na trening.

7. Nie weryfikuj swoich postępów

Uwaga, jeśli zauważysz, że twoja kondycja rośnie i biegasz szybciej, możesz zyskać większą motywację do dalszych treningów. Dlatego nigdy nie mierz swojego czasu i nie zastanawiaj się nad tym, czy stajesz się sprawniejszy. Najlepiej z góry załóż, że zawsze będziesz tak samo sprawny i bieganie Ci w niczym nie pomoże. Udowodniono, że człowiek ma duże skłonności rywalizacyjne, dlatego uwielbia pokonywać swoje słabości. Tej rady musisz się szczególnie trzymać, bo jak tylko zauważysz postępy, to na pewno nie porzucisz biegania.

Jak widzisz bardzo łatwo można stracić motywację do uprawiania tego sportu. Wystarczy, że weźmiesz sobie te rady do serca i zaczniesz przestrzegać każdej zasady. Stracisz radość, entuzjazm i pasję. Jeśli ten antyporadnik cię nie przekonał i postanowiłeś biegać trochę dłużej, niż jeden sezon. Jeśli chcesz realizować swoją pasję i zdobywać lepszą formę, również stosuj się do tych rad – z małym wyjątkiem – rób wszystko dokładnie na odwrót, a motywacja na pewno nie opuści cię, nawet jeśli za oknem będą mrozy!

Zamknij