Makaron żółto-zielony

Partnerzy medyczni TreningBiegacza.pl

Co króluje na talerzach biegaczy? Odpowiedź na całym świecie jest jedna – MAKARON! Jest to standardowa, wysokowęglowodanowa baza, która służy do projektowania całej gamy potraw i dlatego Biegiem do Kuchni doceniając ten prosty, a przy tym dający tysiące możliwości składnik – startuje z jego pomocą.

Makaron żółto-zielony

Składniki (1 os.)

  • makaron pełnoziarnisty penne
,
  • świeży szpinak baby (1 op. 80g)
,
  • 2 małe łyżki oliwy z oliwek
,
  • 1/3 posiekanej cebuli
,
  • 25g parmezanu,
  • kilka liści bazylii
, 
  • gałka muszkatołowa (mielona)
, 
  • kurkuma,
  • pieprz.

Przygotowanie:

Makaron gotujemy al dente, w niewielkiej ilości wody, z dodatkiem płaskiej łyżki kurkumy i świeżo mielonego pieprzu. W międzyczasie rozgrzewamy na patelni oliwę, na którą wrzucamy pokrojoną w piórka cebulę oraz dodajemy łyżeczkę mielonej gałki muszkatołowej. Gdy cebula się zeszkli, dokładamy szpinak. Całość mieszamy i krótko dusimy, aby na sam koniec dodać pokrojony w cienkie płaty parmezan.

Ugotowany i odcedzony makaron nakładamy na talerz. Na wierzchu układamy szpinak oraz przystrajamy bazylią, parmezanem oraz pieprzem.

Smacznego.

Pełnoziarnisty makaron ma dużą przewagę nad tradycyjnymi – pszennymi, gdyż nie podnosi tak gwałtownie poziomu cukru we krwi. Zapewnia na długi czas energię oraz sytość.

Niepodległa Piątka na PGE Narodowym

Szpinak ma zbawienny wpływ na kości, poprawę odporności, układ nerwowy, a także ma działanie przeciwzapalne. Dzięki połączeniu kurkuma + pieprz, zwiększamy biodostępność kurkuminy – czyli głównej substancji przeciwnowotworowej ponad 500-krotnie.

Parmezan jest dobrym źródłem białka wraz z niezbędnymi aminokwasami egzogennymi, jak i wapnia i witaminy B12 oraz ryboflawiny. Jest on dość kaloryczny, ale ze względu na niewielką porcję i formę posiłku (przedtreningowy) nie powinno stanowić to żadnego problemu.