Makaron żółto-zielony

Co króluje na talerzach biegaczy? Odpowiedź na całym świecie jest jedna – MAKARON! Jest to standardowa, wysokowęglowodanowa baza, która służy do projektowania całej gamy potraw i dlatego Biegiem do Kuchni doceniając ten prosty, a przy tym dający tysiące możliwości składnik – startuje z jego pomocą.

Makaron żółto-zielony

Składniki (1 os.)

  • makaron pełnoziarnisty penne
,
  • świeży szpinak baby (1 op. 80g)
,
  • 2 małe łyżki oliwy z oliwek
,
  • 1/3 posiekanej cebuli
,
  • 25g parmezanu,
  • kilka liści bazylii
, 
  • gałka muszkatołowa (mielona)
, 
  • kurkuma,
  • pieprz.

Przygotowanie:

Makaron gotujemy al dente, w niewielkiej ilości wody, z dodatkiem płaskiej łyżki kurkumy i świeżo mielonego pieprzu. W międzyczasie rozgrzewamy na patelni oliwę, na którą wrzucamy pokrojoną w piórka cebulę oraz dodajemy łyżeczkę mielonej gałki muszkatołowej. Gdy cebula się zeszkli, dokładamy szpinak. Całość mieszamy i krótko dusimy, aby na sam koniec dodać pokrojony w cienkie płaty parmezan.

Ugotowany i odcedzony makaron nakładamy na talerz. Na wierzchu układamy szpinak oraz przystrajamy bazylią, parmezanem oraz pieprzem.

Smacznego.

Pełnoziarnisty makaron ma dużą przewagę nad tradycyjnymi – pszennymi, gdyż nie podnosi tak gwałtownie poziomu cukru we krwi. Zapewnia na długi czas energię oraz sytość.

- Wystartuj -

Szpinak ma zbawienny wpływ na kości, poprawę odporności, układ nerwowy, a także ma działanie przeciwzapalne. Dzięki połączeniu kurkuma + pieprz, zwiększamy biodostępność kurkuminy – czyli głównej substancji przeciwnowotworowej ponad 500-krotnie.

Parmezan jest dobrym źródłem białka wraz z niezbędnymi aminokwasami egzogennymi, jak i wapnia i witaminy B12 oraz ryboflawiny. Jest on dość kaloryczny, ale ze względu na niewielką porcję i formę posiłku (przedtreningowy) nie powinno stanowić to żadnego problemu.