Korzystaj wygodnie z naszego serwisu dzięki najnowszej aplikacji mobilnej dostępnej na Twojego Iphone’a i I’Pada!

Zamknij

Witaminowa bomba - owocowa rozkosz

Witaminowa bomba - owocowa rozkosz

Lato całą swoją krasą zachęca nas do większego wysiłku fizycznego zarówno na treningach, jak i w pozostałym czasie wolnym. Upał i słońce „wytapiają” z nas niechcianą warstewkę tłuszczyku, ale i wodę i witaminy, co jednak zbyt pozytywne nie jest. Musimy zadbać o ich uzupełnienie.

Naturalnie, ale czy skutecznie?

Tak! Ale i również smacznie. Codzienne menu każdy z biegaczy powinien uzupełnić o pełne witamin, świeże owoce. Można je spożywać między posiłkami, lecz najskuteczniejsze uzupełnienie witamin nastąpi wówczas, gdy:

  • Będziemy spożywać je na czczo,
  • Rano, min. pół godziny przed śniadaniem,
  • Bezpośrednio po treningu (uzupełnienie glikogenu cukrami prostymi i witaminami),
  • Jako dodatek do potraw (niestety ogranicza to wchłanianie witamin).

Przepis na owocową rozkosz

Proponujemy przepis na owocową, orzeźwiającą bombę witaminową! Nie tylko pożytecznie, ale i smacznie...

Składniki na 10 porcji: Sposób przygotowania:

  • 1 mały arbuz - Owoce umyj, osusz. Arbuz przekrój na pół. Z
  • 4-5 moreli, 2-3 kiwi - miąższu powycinaj łyżeczką kulki odrzucając                                     
  • po 20dag jasnych i ciemnych winogron - pestki. Winogrona oderwij od gałązek, obierz
  • 20 dag malin - kiwi i pokrój na kawałki, wydryluj czereśnie,
  • 20dag jagód - przebierz maliny i jagody. Morele przekrój na
  • 1 cytryna - połówki, usuń pestki. Zetrzyj cytrynę lub
  • pół pęczka mięty - polej sokiem. Dodaj cukier i wymieszaj owoce.
  • 3-4 łyżki cukru

Teraz wystarczy nałożyć owoce do salaterek i wstawić do lodówki na 3-4 godziny (polecamy z lodami ;)), na koniec należy posypać posiekaną miętą i... gotowe!
Oby wyszło Wam na zdrowie, smacznego!

Zamknij