Słońce na dzień dobry – kasza jaglana

Kolejny prosty przepis dla biegaczy. Kaloryczność tego posiłku to ok. 370 kcal.

Składniki (1 os.)

  • 0,25 szklanki kaszy jaglanej,
  • 1 łyżeczka oleju kokosowego,
  • pół szklanki mleka sojowego naturalnego,
  • szczypta mielonego cynamonu, goździków, pieprzu i kurkumy,
  • 2 starte marchwie,
  • szczypta soli himalajskie,j
  • 0,5 łyżeczki skórki startej z cytryny,
  • pół garści posiekanych orzechów włoskich i laskowych,
  • 2-3 pokrojone w paseczki polskie suszone śliwki,
  • miód do smaku.


Przygotowanie:


Kaszę jaglaną płuczemy kilkakrotnie i gotujemy aż do momentu odparowania wody. Następnie smażymy kilka minut na oleju kokosowym ciągle mieszając. Dodajemy przyprawy, marchew i kontynuujemy smażenie uważając, aby kasza nie przywarła do patelni. Łączymy ze skórką z cytryny i mlekiem sojowym. Gdy mleko odparuje, danie wykładamy na talerz, obsypujemy orzechami, śliwkami i polewamy miodem dla smaku.

Smacznego!