Kalendarz biegowy

Nationale-Nederlanden sponsorem tytularnym 17. Półmaratonu Warszawskiego  i 45. Maratonu Warszawskiego w 20-lecie Fundacji „Maraton Warszawski”

Konferencja z okazji 20-lecia Fundacji „Maraton Warszawski” – organizatora największych biegów ulicznych w Polsce była pretekstem do ogłoszenia…
Nationale-Nederlanden sponsorem tytularnym 17. Półmaratonu Warszawskiego i 45. Maratonu Warszawskiego w 20-lecie Fundacji „Maraton Warszawski”

Konferencja z okazji 20-lecia Fundacji „Maraton Warszawski” – organizatora największych biegów ulicznych w Polsce była pretekstem do ogłoszenia znakomitych wieści. Najbardziej prestiżowe biegi w stolicy Polski w 2023 roku odbędą się jako 17. Nationale-Nederlanden Półmaraton Warszawski oraz 45. Nationale-Nederlanden Maraton Warszawski. Ogłoszenie nowego sponsora tytularnego – marki Nationale-Nederlanden to kolejny krok w rozwoju Fundacji „Maraton Warszawski”.

20 lat Fundacji „Maraton Warszawski” 

Przez dwadzieścia lat działalności i nieustannego rozwoju „Maraton Warszawski” nie zwolnił tempa ani na chwilę. W ostatnim roku warszawska Fundacja zrealizowała oprócz swoich flagowych wydarzeń – Półmaratonu i Maratonu Warszawskiego, EKIDENU Maratonu Sztafet oraz biegów towarzyszących: New Balance Biegu na Piątkę i Pekao S.A Warszawskiej Dychy, także uwielbiane przez Polaków biegi Warszawskiej Triady Biegowej „Zabiegaj o Pamięć” (Bieg Konstytucji 3 Maja, Bieg Powstania Warszawskiego i Bieg Niepodległości). Popularne warszawskie biegi z tego cyklu Fundacja zorganizowała wraz z Aktywną Warszawą po dwóch latach przerwy.

Fundacja „Maraton Warszawski” działała nawet podczas pandemii. W 2020 r. zorganizowana została wyjątkowa 42. edycja Maratonu Warszawskiego, którą utrzymano w najwyższym standardzie sanitarnym. Wydarzenie było wówczas jednym z nielicznych biegów maratońskich na  świecie.

Największy w Polsce półmaraton wystartuje 26 marca pod nazwą 17. Nationale-Nederlanden Półmaraton Warszawski. Na liście startowej jest już ponad 8 tysięcy nazwisk! Stołeczny organizator wydarzeń biegowych oraz Nationale-Nederlanden ogłaszają połączenie sił i wzmacnianie działalności Fundacji „Maraton Warszawski”.  

Wspaniale jest znaleźć się na wspólnej drodze z kimś, z kim dzielimy wartości. Nawiązanie współpracy z Nationale-Nederlanden jest dla nas dowodem dużego zaufania i docenienia rangi naszych wydarzeń. To szczególnie ważne, że w czasie, kiedy cały biegowy świat wychodzi z trudnego okresu zapoczątkowanego pandemią, my robimy kolejny krok do przodu. Po 20 latach naszej fundacyjnej działalności promującej sport i zdrowy styl życia, wiem, że mamy jeszcze wiele do powiedzenia – powiedział podczas konferencji Prezes Fundacji „Maraton Warszawski” Marek Tronina.

Ogłoszenie nowego sponsora tytularnego – marki Nationale-Nederlanden to kolejny krok w rozwoju Fundacji „Maraton Warszawski”
Ogłoszenie nowego sponsora tytularnego – marki Nationale-Nederlanden to kolejny krok w rozwoju Fundacji „Maraton Warszawski”

Idealne dopasowanie

Fundacja od 20 lat jest propagatorem zdrowego trybu życia, profilaktycznych badań i regularnego uprawiania sportu, a co za tym idzie – dba o zdrowie fizyczne i psychiczne Polaków. Cele i priorytety Fundacji „Maraton Warszawski” są bardzo bliskie Nationale-Nederlanden. Sport, a konkretnie bieganie, to jeden z filarów profilaktyki zdrowia, na którą stawia nowy partner Fundacji obok badań profilaktycznych i zabezpieczenia finansowego na skutek nieprzewidzianych zdarzeń. Wśród inicjatyw sportowych należy wyróżnić jeden z najdłuższych sponsoringów biegowych –  ubezpieczyciel w sezonie 2015/2016 został sponsorem tytularnym największego cyklu biegów przełajowych w Polsce – CITY TRAIL, które są skierowane zarówno do dorosłych, jak i dzieci.

Nowy sponsor „Maratonu Warszawskiego” wspiera branżę biegową zarówno lokalnie, jak i globalnie. Grupa NN, którą w Polsce reprezentuje Nationale-Nederlanden, ma także długą historię wspierania akcji biegowych oraz społecznych. Globalnie Grupa NN współprowadzi profesjonalny zespół NN Running Team. W skład pomarańczowego teamu wchodzą największe gwiazdy biegania długodystansowego. Marka nie tylko angażuje się w akcje biegowe na zewnątrz, ale może poszczycić się również grupą biegową wewnątrz firmy, która regularnie ze sobą trenuje i startuje w zawodach. 

Z Fundacją „Maraton Warszawski” dzielimy podobne cele i wartości – takie jak, chociażby promowanie aktywności fizycznej jako dobrego sposobu na dbanie o zdrowie fizyczne i psychiczne. Chcemy nie tylko zachęcać Polaków do codziennej dawki ruchu, zmiany nawyków żywieniowych czy regularnych badań okresowych, ale także dawać im do tego odpowiednie produkty i narzędzia. Jednym z nich jest niewątpliwie udział w Półmaratonie i Maratonie Warszawskim, czyli wydarzeniach, które mogą być motywacją do zadbania o swój dobrostan – opowiadał Andrzej Miron, członek zarządu ds. technologii w Nationale-Nederlanden, a prywatnie biegacz. – Chcemy skłaniać Polaków do tego, aby myśleli o swoim zdrowiu długodystansowo i aby uczynili troskę o siebie stałą częścią swojego stylu życia. Bo dbanie o zdrowie to maraton, a nie sprint. Dlatego hasłem przewodnim naszej kampanii jest #długodystanZDROWI, a w ramach naszego zaangażowania podejmiemy szereg działań, m.in. utworzymy specjalną strefę w miasteczku biegacza, w której osoby wspierające uczestników będą mogły wykonać podstawowe badania i potwierdzić swój stan zdrowia – dodał.

Nowy sponsor „Maratonu Warszawskiego” wspiera branżę biegową zarówno lokalnie, jak i globalnie.
Nowy sponsor „Maratonu Warszawskiego” wspiera branżę biegową zarówno lokalnie, jak i globalnie.

#BiegamDobrze, a razem biegamy jeszcze lepiej!

Zarówno FMW, jak i Nationale-Nederlanden pomoc i zaangażowanie w akcje charytatywne mają wpisane w swoje działania od lat. Nic dziwnego, że nowy sponsor tytularny postanowił zaangażować się w akcję #BiegamDobrze – największą biegową inicjatywę charytatywną. Umożliwia ona biegaczom zapisującym się na bieg wybór jednej z 9 organizacji dobroczynnych  i założenie własnej zbiórki – wirtualnej skarbonki. Uczestnik zachęca swoich bliskich do wpłat na ważny dla niego cel i wspólnymi siłami zasila swoją skarbonkę. Po osiągnięciu wyznaczonych pułapów – kwot minimalnych – otrzymuje w prezencie pakiet startowy na bieg wraz z wyjątkowym, pomarańczowym numerem startowym. Nationale-Nederlanden postanowiło uhonorować wysiłek osób zaangażowanych w zbiórki #BiegamDobrze i wesprzeć finansowo największe kwesty. 

Zaangażowanie społeczne jest dla nas jednym z kluczowych obszarów działalności. Włączając się w te niezwykle ważną inicjatywę Fundacji „Maraton Warszawski”, chcemy uświadamiać o istocie aktywności i profilaktyki w codziennym życiu, ale również nieść realną pomoc i czynnie wspierać organizacje, które każdego dnia pomagają wielu Polakom podnosić jakość ich życia, wspierać ich zdrowie zarówno fizyczne, jak i psychiczne. Ta misja jest częścią naszej strategii zaangażowania społecznego. Dlatego też zdecydowaliśmy się pójść o krok dalej i docenić wysiłek osób, które przystąpiły do programu #BiegamDobrze i zebrały największe kwoty. Jako Nationale-Nederlanden dołożymy dodatkowe sumy do zbiórek liderów akcji, które dana osoba będzie mogła przekazać na wybraną przez siebie fundację. Wierzymy, że razem możemy więcej – tłumaczyła Marta Pokutycka-Mądrala, rzeczniczka prasowa i dyrektorka komunikacji korporacyjnej w Nationale-Nederlanden.

Akcja #BiegamDobrze to niesamowite dzieło wielu dobrych ludzi. Przez 7 lat jej trwania uczestnicy zebrali ponad 7 milionów złotych, wspierając kilkanaście organizacji społecznych w realizowaniu ich projektów. Cieszy mnie, że charytatywna część naszej działalności przyciąga nie tylko coraz większą rzeszę biegaczy, ale też staje się ważnym motywem dla współpracujących z nami marek. Dzięki tegorocznej współpracy z Nationale-Nederlanden skala wsparcia, jakie otrzymają organizacje charytatywne, będzie jeszcze większa. To świetny przykład współdziałania między trzecim sektorem, biznesem i uczestnikami naszych biegów. W słusznej sprawie biegnie się lżej – tak brzmi główne hasło #BiegamDobrze i jestem pewna, że będzie ono aktualne jeszcze przez wiele lat. – dodaje Magda Skrocka, dyrektor komunikacji Fundacji „Maraton Warszawski”.

***

Fundacja „Maraton Warszawski” została założona w 2003 roku. Jej główną misją jest popularyzacja biegania
w Polsce, wsparcie zarówno profesjonalnych zawodników, jak i biegaczy-amatorów, a także poprawa standardów organizacyjnych imprez biegowych. Fundacja organizuje między innymi: Maraton Warszawski, Półmaraton Warszawski, Ekiden oraz cykl imprez biegowych „Puchar Maratonu Warszawskiego”. 

Nationale-Nederlanden działa w Polsce od 1994 roku. Firma jest jednym z liderów rynku, specjalizującym się w ubezpieczeniach na życie, oszczędnościach i emeryturach. W ofercie posiada produkty, które pomagają klientom dbać o to, co dla nich najważniejsze, czyli życie i zdrowie. Jako firma odpowiedzialna społecznie od lat angażuje się w inicjatywy, które rozwiązują problemy społeczne i poprawiają jakość życia Polaków.

Czy mój wpis Ci w jakiś sposób pomógł?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić artykuł!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Jak dotąd brak głosów! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten artykuł.

Razem
0
Shares

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poprzedni wpis
Wyjątkowe wsparcie dla młodych polskich lekkoatletów
Następny wpis
Znamy trasę 17. Nationale-Nederlanden Półmaratonu Warszawskiego!
Opinie

Dołącz do takich jak Ty!

Dołącz do ludzi takich jak Ty, którzy już nam zaufali i zostali biegaczami!

  • Podczas 10 tygodni udało mi się poprawić bazę tlenową z 32 do 35, znaleźć swoją odskocznię od trudności życia codziennego bez szwanku dla zdrowia  i jestem przekonana, że nie zrobiłabym tego bez programu Od zera do runnera przy nieocenionym wsparciu naszej grupy na Discordzie.
    Urszula - od zera do runnera

    Urszula

    Suwałki
  • Już miałem rzucić bieganie. Chciałem dać sobie z nim spokój, ale trafiłem do Was. Powiedziałem sobie spróbuję jeszcze raz od zera i okazało się, że to strzał  w dziesiątkę. Po marszach  bóle minęły, a co najważniejsze czuję w tych miejscach  włożoną pracę na treningach.
    IMG 20241026 230234 scaled e1730212654169

    Edward

    Ryczywół (wielkopolskie)
  • Program bardzo mi się podoba. Zachęciło mnie to że trwa 52 tygodnie (przerobiłam już kilka programów typu „przebiegnij 5 km w 5 tygodni” i zawsze na początkowych etapach się wypalałam – po prostu to była zbyt intensywna aktywność niedostosowana do moich możliwości). A w tym przypadku to rozłożenie intensywności wydaje mi się kluczowe.
    Marta OZDR

    Marta

    Warszawa
plany treningowe

Masz pytania? Mamy odpowiedzi.

Poniżej znajdziesz odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania dotyczące biegania.

Ile biega amator?

Wyjdźmy od tego, aby ustalić, kto to jest amator.

Amator to każda biegająca osoba, która nie żyje z biegania. A więc i ta, która dopiero zaczyna, jak i ta, która biega 2:30 maraton. Różne również będą treningi tych osób. Ten, który zaczyna biegać, będzie 10-15 kilometrów tygodniowo, a bardzo zaawansowany biegacz może przekraczać i 150 na tydzień.

Ile powinno się biegać na początku?

W pierwszych tygodniach staraj się nie biegać więcej niż od około 8 do 15 kilometrów tygodniowo z podziałem na 3 lub 4 jednostki treningowe. Z czasem, gdy poczujesz się silniejszy i sprawniejszy stopniowo wydłużaj kilometraż.

Jak oddychać w czasie biegu?

Polecam Ci książkę Tlenowa przewaga, gdzie jest bardzo dobrze udokumentowane, dlaczego powinno oddychać się nosem w trakcie biegania, spania i dowolnej innej aktywności fizycznej.

Więcej przeczytasz także w naszym artykule „Jak oddychać podczas biegania?

Jak przebiec swoje pierwsze 5 km?

Gorąco Cię zachęcam do wybrania planu treningowego dla początkujących i trenowania zgodnie z jego wytycznymi. Może sprawdzić się plan https://treningbiegacza.pl/artykul/plany-treningowe-na-5km-z-dodatkowa-aktywnoscia-i-silownia

    Ile powinno się biegać na początku?

    Zakładam, że jeszcze nie biegasz i dopiero chcesz zacząć. Gorąco polecam Ci zapisanie się do naszego newslettera, aby otrzymać roczny plan treningowy dla początkujących.

    Link do zapisu.

    Jak zacząć biegać od zera?

    Na początku oceń swój stan. Podejdź do tego bardzo świadomie i odpowiedzialnie, aby nie zrobić sobie krzywdy. Kiedy ostatnio podejmowałeś ostatnią aktywność fizyczną, ile ważych i ile masz wzrostu. Czy Twoje BMI jest w normie, czy raczej mocno odbiega od normy.

    Gdy będziesz w stanie określić swój stan, łatwiej Ci przyjdzie wybór odpowiedniego planu treningowego. W zależności od swojej obecnej formy wybierz taki, który będzie delikatnym wyzwaniem, ale nie będzie sprawiać, że po każdym treningu będziesz wracać do domu półprzytomny. Link do planów treningowych.

    Jak zacząć biegać, gdy się nie ma kondycji?

    Powoli i bez pośpiechu. Kondycja przyjdzie sama, pod warunkiem, że nie będziesz przeciążać swojego organizmu, który ma swoje limity.

    Zacznij od marszobiegu. Minutę idź, minutę biegnij. Powtórz to 7-10 razy na jednym treningu i wykonaj taki trening 3 razy w tygodniu przez najbliższe 5 tygodni. Bardzo szybko dostrzeżesz pozytywne objawy poprawy kondycji.

    Jakie tempo biegu dla początkujących?

    Adekwatne do Twojej obecnej kondycji. Jeśli nie jesteś w stanie biec bez przystanku i zaczerpnięcia tchu przez minutę, to bez sensu jest gnanie na łeb na szyję. Obierz takie tempo, aby swobodnie przy tym móc rozmawiać. Nazywa się to tzw. tempem konwersacyjnym. Jesteś w stanie biec i coś tam przy okazji mówić. Jeśli od razu brakuje Ci tchu w płucach, zwalniasz.

    Na początku nawet nie przejmuj się jednostkami typu 5 min/km, czy 25 sekund na 100 metrów. Na to przyjdzie czas.

    Masz pytania?

    Napisz do nas

      Czy mój wpis Ci w jakiś sposób pomógł?

      Kliknij gwiazdkę, aby ocenić artykuł!

      Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

      Jak dotąd brak głosów! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten artykuł.

      Rozpocznij przemianę od Zera do Runnera w drodze po zdrowe życie.
      Dołączam do programu