Spis treści
Wraz z końcówką sezonu wiosna & lato’ 2019 w polskich sklepach pojawiły się pierwsze multisportowe zegarki marki COROS. Choć kalifornijski producent zaczął swoją działalność zaledwie w 2014 roku, jego pozycja sukcesywnie rośnie na tle konkurencji. Przekłada się to na stale zwiększają się sprzedaż oraz rozpoznawalność wśród potencjalnych odbiorców – zarówno na poziomie hurtowym, jak i wśród klientów końcowych.
Dzięki umiejętnemu łączeniu najnowszych rozwiązań technologicznych z analizą potrzeb odbiorców COROS dostarczył na rynek innowacyjny produkt o wszechstronnym zastosowaniu i świetnych parametrach użytkowych. Dziś modele takie jak Vertix, Apex (również w wersji Pro) czy Pace stanowią obiekt pożądania niejednego miłośnika biegów ultra, tekkingu, wspinaczki, ekstremalnych podróży czy triathlonu. Chętnie identyfikują się z nim wybitni sportowcy. Najlepszym tego potwierdzeniem jest fakt, iż oficjalnym ambasadorem marki COROS w Polsce został Marcin Świerc – ikona biegów ultra i jeden z najlepszych trailowych biegaczy na świecie.
Monitoring kluczowych aspektów – takich jak tętno, szybkość, wytrzymałość czy wydolność – podczas każdej z jednostek treningowo – startowych. Ocena możliwości organizmu w celu zwiększania bądź zredukowania wysiłku, a tym samym gwarancja jego bezpieczeństwa podczas wysiłku fizycznego. Dostarczenie dokładnych danych do optymalizacji parametrów oraz kompleksowa, graficzna analiza treningu. Dokładne informacje o lokalizacji, niezależnie od zakątka świata, w którym się aktualnie znajdujesz. Wszystko to otrzymujesz w postaci eleganckiego, lekkiego i wytrzymałego urządzenia z niezwykle żywotną baterią, idealnie dopasowującego się do kształtu Twojej dłoni…
Tak w największym, uogólnionym skrócie można scharakteryzować funkcjonalności i cechy, dzięki którym COROS uchodzi dziś za jedną z najdynamiczniej rozwijających się marek w segmencie zegarków sportowych.
Niebanalne funkcje i możliwości dostrzegają również odbiorcy hurtowi. Przykładowo, Mateusz Westfeld, Brand Manager sieci Sklep Biegacza zauważa: – „Dla intensywnie trenującej osoby ważną miarą do monitorowania przekroju procesu treningowego jest mierzenie jakości i ilości snu. Wiele konkurencyjnych zegarków się do tego nie nadaje – są zbyt ciężkie i mogą spowodować uraz biegacza. W przypadku Corosa nie ma takiego problemu.”
Marcin Świerc, czyli ikona biegów ultra oficjalnym ambasadorem marki COROS w Polsce.
Wybór Marcin Świerca na jej ambasadora był naturalnym ruchem. Pozwolił połączyć ambitną, dynamicznie rozwijającą się markę, oferującą sprzęt adresowany głównie do biegaczy ultra z postacią, która uchodzi za ikonę tej dyscypliny. Reprezentant polskiej kadry narodowej w biegach górskich, zwycięzca biegu TDS (124 km) w ramach niezwykle prestiżowego festiwalu UTMB (2018 rok) oraz zdobywca drugiego miejsca w biegu CCC (100 km) na tej samej imprezie rok wcześniej. Zwycięzca Maratonu na Wielkim Murze Chińskim w 2018 roku. Laureat wielu prestiżowych biegów w kraju i za granicą, zazwyczaj kończący bieg na 1. miejscu podium. A przy tym najgorętsze nazwisko w świecie polskich biegów ultra.
Dlaczego zdecydował się na współpracę z COROS…? „Słyszałem o tych zegarkach wiele dobrego od Haydena Hawkes i Magdalena Boulet oraz innych biegaczy amerykańskich, którzy korzystają z tych urządzeń. Obserwowałem także w social mediach jak firma się rozwija. Również moi zawodnicy zaczęli używać tych urządzeń, sam zainstalowałem aplikację i śledziłem ich postępy. Przekonała mnie prostota i funkcjonalność, a także długość pracy baterii. To były cechy, które mnie przekonały do używania COROS” – twierdzi Marcin Świerc
Co warto wiedzieć o modelach dostępnych w ofercie producenta?
Vertix
Najwszechstronniejszym i najbardziej wydajnym modelem w ofercie kalifornijskiego producenta jest Vertix. Zaprojektowany został on głównie z myślą o biegaczach ultra oraz podróżnikach planujących ekstremalne trasy w najbardziej nieprzyjaznych rejonach świata.
Najmocniejsze strony? 60 h działania w trybie GPS, 150 h w trybie UltraMax GPS, 45 dni w trybie standardowym. Wodoszczelność na poziomie 15 ATM, odpowiadająca zanurzeni przy głębokości 150 m. Współpraca z systemami GPS oraz GPS + GLONASS, a, w związku z przyszłymi aktualizacjami oprogramowania, również GPS + BEIDOU oraz GPS + GALILEO. W pakiecie naturalnie liczne czujniki pomiarowe i kontrolne – pulsoksymetr, optyczny pomiar tętna, wysokościomierz barometryczny, akcelerometr, kompas, żyroskop, termometr. Wszystko to zamknięte w eleganckim, świetnie przylegającym do dłoni zegarku wykonanym z połączenia tytanu (zastosowanym w 48 mm bezelu), szafirowego szkła z powłoką DLC (1,2″ ekran) oraz silikonowego paska.
Apex 46
Drugim flagowym – i zarazem najlepiej sprzedającym się modelem w ofercie COROS – jest Apex 46. Docenią go głównie ultramaratończycy oraz sportowcy uprawiający sporty wymagające żelaznej kondycji i wytrzymałości. Bateria pracuje w nim przez 35 h w trybie GPS, 100 h w trybie UltraMax GPS oraz 30 h w trybie standardowym. Parametry wodoszczelności wynoszą w nim 10 ATM, czyli 100 m głębokości. Pomijając opcję z GALILEO, funkcjonalność z systemem GPS kształtuje się tu identycznie jak w przypadku Vertixa. Funkcjonalnym rozwiązaniem jest zastosowanie obrotowego pokrętła, umożliwiającego korzystanie z zegarka przy pomocy jednego palca.
Jak twierdzi Marcin Świerc: – „Zegarek jest wyjątkowo lekki, co bardzo mnie zdziwiło – na pierwszych treningach to nawet sprawdzałem nadgarstek czy w ogóle mam zegarek. Druga rzecz to praca na dwóch przyciskach, które pozwalają wszytko zrobić i ustawić. Aplikacja działa szybko i po kilku sekundach daje od razu zrzut wykonanego treningu. Do tego kilka innych rzeczy – kiedy daję pauzę bieganie czas przerwy i dalej mam widok tętna. Taką ciekawą miarą do badania całego procesu treningowego jest mierzenie jakości i ilości snu, inne zegarki są za ciężkie bo można się w nocy poturbować Z Corosem Apex na razie w nocy się nie rozstaje.”
Mówiąc o Apexie, wspomnieć należy o jego nieco bardziej rozbudowanej wersji. Apex Pro jest absolutną nowością w ofercie producenta, dopiero od kilkunastu dni dostępną na polskim rynku. W stosunku do Apexa 46 w wyróżnia go m.in. minimalnie większy wyświetlacz z dotykowym ekranem, 5 h dłuższa praca baterii w trybie GPS czy stale pracujący tryb podświetlenia.
Apex 42
Ofertę uzupełnia Apex 42 – mniejsza (i posiadająca nieco słabszą baterią) wersja Apexa 46 – oraz Pace. Ten ostatni docenią m.in. miłośnicy biegów na dystansach poniżej ultra oraz triathloniści.
Wyróżnienia
Mimo krótkiej obecności na rynku, producent sukcesywnie rozwija swoją pozycję na tle konkurencji i zyskuje nowych odbiorców. Doceniają go zarówno zarządzający sklepami outdoorowymi i biegowymi, jak i wyczynowi sportowcy czy amatorzy sportu w nieco bardziej rekreacyjnej formie. Ceniony jest on również przez ekspertów i dziennikarzy.
Przykład? Opiniotwórczy, międzynarodowy magazyn Runner’s World w listopadzie b.r. uwzględnił model Apex 46 w prestiżowym zestawieniu 21 innowacyjnych technologicznie produktów, które otrzymały tytuł „Gear of the Year 2019”. Wcześniej, jeszcze w 2018, ten sam tytuł wyróżnił niniejszy model w kategorii Editior’s Choice. Co istotne, poszczególne modele z oferty COROS regularnie znajdują się na czołowych lokatach w branżowych zestawieniach produktowych.
Gdzie kupić?
Do niedawna COROS był dostępny jedynie w sklepach AlpinSklep, eAzymut i Napieraj. Teraz lista ta powiększa się o Alpin Sport oraz Sklep Biegacza – największego krajowego sprzedawcę sprzętu dla biegaczy.
Jak informuje Mateusz Westfeld: – „Stale poszerzamy naszą ofertę, aby biegacze mieli jak największy wybór spośród produktów najwyższej jakości. Nie zamykamy się na żadną markę, wręcz przeciwnie – jeśli coś ma służyć naszym Klientom, to jesteśmy po to, aby produkt im dostarczyć. Sklep Biegacza tworzony jest przez biegaczy i dla biegaczy, oraz tych, co o bieganiu dopiero myślą. Dlatego też chcemy, aby każdy znalazł u nas to, co jest mu potrzebne. Dlatego też w naszej ofercie znalazł się COROS – produkt, który na pewno znajdzie swoich odbiorców.”
O producencie
COROS – powstała w 2014 roku amerykańska marka specjalizująca się w produkcji najwyższej jakości multisportowych zegarków. Cel – przełamywanie barier i ustalenia życiowych rezultatów, przy jednoczesnej maksymalizacji bezpieczeństwa w czasie startów, treningów oraz innych form intensywnego wysiłku fizycznego. Kluczowe modele stanowią Vertix, Apex Pro oraz Apex (w opcjach 46 oraz 42 mm), dedykowane zwłaszcza ultramaratończykom oraz podróżnikom ekstremalnym. Ważny element oferty kalifornijskiego producenta stanowi również Pace, zaprojektowany m.in. z myślą o specjalistach na dystansach poniżej ultra oraz triathlonistach. Ponadto, Coros sukcesywnie rozwija linię kasków dla rowerzystów.
O dystrybutorze
RAVEN – powstała w 2005 roku krakowska firma, specjalizująca się w dystrybucji odzieży, obuwia i sprzętu renomowanych, zachodnich brandów. Początki firmy wiążą się z działalnością w segmentach outdoor i turystyka, z czasem jednak w jej portfolio pojawiły się marki zaliczane do kategorii biegowej oraz lifestyle. Aktualnie Raven jest wyłącznym, krajowym dystrybutorem kilkunastu uznanych i stale rosnących sprzedażowo marek, takich jak Marmot, Aku, Teva, Hoka One One czy Smartwool. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów hurtowych, jak i finalnych odbiorców, od 2009 roku Raven rozwija autorską markę Rockland, oferującą sprzęt turystyczno – kempingowy. Ponadto, Raven dystrybuuje swoje marki w dziesięciu krajach Europy Wschodniej, m.in. w Czechach, Słowacji, na Węgrzech i w Rumunii.