„TRAIL. Krok do natury” – pierwszy w Polsce dwumiesięcznik poświęcony w całości bieganiu w terenie, właśnie pojawił się na rynku. Magazyn dedykowany jest zarówno początkującym, jak i zaawansowanym biegaczom. TRAIL jest skierowany przede wszystkim do ludzi, którzy kochają naturę i ruch na świeżym powietrzu.
„TRAIL. Krok do natury” to nasza odpowiedź na zapotrzebowanie biegaczy, którzy coraz chętniej uciekają z miejskich chodników do parków, lasów, w góry i na polne drogi. Rosnąca popularność biegów terenowych oraz związany z nim wzrost zainteresowania specjalistycznym sprzętem i specyficznymi metodami treningowymi to główne czynniki, dla których zdecydowaliśmy się wydać pilotażowy numer TRAIL-u – mówi Mikołaj Kowalski-Barysznikow, wydawca magazynu.
Jednak TRAIL to nie tylko porady, to także piękne zdjęcia i jeszcze piękniejsze emocje związane z bieganiem w naturze. Dla naszych czytelników przygotowaliśmy działy o zróżnicowanej tematyce, dzięki czemu każdy ma szansę znaleźć w TRAIL-u coś dla siebie.
Redakcję magazynu tworzą Mikołaj Kowalski-Barysznikow, Marcin Rosłoń i James Artur Kamiński, odpowiedzialni również za inne popularne wydawnictwo o tematyce biegowej: „ULTRA – dalej niż maraton”, a także Justyna Grzywaczewska, Piotr Książkiewicz i Piotr Bętkowski – twórcy największego w Polsce cyklu biegów terenowych: CITY TRAIL z Nationale-Nederlanden, oraz Agata Masiulaniec, ekspertka sprzętowa sieci SklepBIEGOWY.com.
Magazyn „TRAIL. Krok do natury” jest dostępny w salonach sieci Empik na terenie całej Polski, w sieci SklepBIEGOWY.com oraz w specjalistycznych sklepach dla biegaczy na terenie całego kraju. TRAIL-u można szukać także w internecie na: Sklep.kingrunner.com oraz Empik.com. Dwumiesięcznik do nabycia również przy zapisach na wszystkie biegi CITY TRAIL. Autorami szaty graficznej i składu czasopisma są Iwona El-Tanbouli-Jabłońska i Maciej Jabłoński z Pracowni F11.
Magazyn jest wydawany na ekologicznym papierze Leipa, pochodzącym w 100% z recyklingu. W pełni ekologiczna, elektroniczna wersja TRAIL-u jest dostępna w serwisie Publio.pl. Wprowadzenie magazynu na rynek wspiera kampania promocyjna pod hasłem „Biegam w lesie, nie śmiecę!” #runtrailnotrash, nawołująca do wspierania idei czystych szlaków.