Zaplanuj swoje roztrenowanie – wersja zawansowana

Organizm nie maszyna, odpoczynek się należy!

Za oknem jesień. Oznaczać może to tylko jedno. Czas roztrenowania nieubłaganie puka do naszych drzwi. Niektórzy z utęsknieniem czekają na nie, inni z przymusu przejdą w ten biegowy letarg.

Masz pytania dotyczące tego planu? Kliknij banner i dołącz do naszej grupy na Facebooku: Bieganie – plany treningowe.

plany-treningowe-banner

Organizm nie maszyna, odpoczynek się należy!

Roztrenowanie daje ukojenie. Po wyczerpującym, długim sezonie biegacze nie tylko są znużeni psychicznie ale i zmęczeni fizycznie. Głód biegania jest przytłumiony. Cielesna i duchowa strona coraz mocniej domagają się odpoczynku.

- Wystartuj -

Roztrenowanie to nic innego jak aktywny wypoczynek

Ilu biegaczy tyle sposobów na roztrenowanie. Jedni nic nie robią przez miesiąc poza zabawą telewizyjnym pilotem. Inni biegają mniej i wolniej. Ale czy słusznie? Poziom wydolności fizycznej na roztrenowaniu powinien być podtrzymany na tak zwanej bazie wyjściowej, która jest inna dla każdego człowieka. Najgorsze co może być to pozwolenie na to, aby wydolność spadła poniżej podstawowego poziomu. Przekroczenie tego pułapu wiąże się ze znacznym spadkiem możliwości biegowych, złapaniem paru kilogramów i męczarni podczas wspinaczki do własnego M ulokowanego na 4. piętrze.

Planowanie roztrenowania

Dobry biegacz to taki, który nie dopuści do kompletnej zapaści formy. Jeżeli ktoś z Was przeżył na własnej skórze „złapanie kilogramów” i spadek kondycji to doskonale wie, że lepiej jest utrzymać optymalny poziom wagi i wydolności fizycznej niż ponownie przechodzić katusze odchudzania i biegowej męczarni (wprowadzenia do biegania).

Plany treningowe na roztrenowanie

Jako zespół TreningBiegacza.pl przygotowaliśmy dla Was pięć wariantów roztrenowania. Plany są zróżnicowane pod względem czasu trwania oraz zastosowanych akcentów biegowych i zajęć dodatkowych. Nic tylko wydrukować, przylepić na lodówce odpowiedni plan i… „lecieć z nim”.

Roztrenowanie – wersja zaawansowana

TydzieńPoniedziałekWtorekŚrodaCzwartekPiątekSobotaNiedziela
IBasen 45 minutRozbieganie 5km + stretching 5-8 minutRozbieganie 6kmSiłownia 30 minutRozbieganie 6km + stretching 5-8 minut
IIPilates lub długi stretching w warunkach domowychRozbieganie 7kmBasen 45 minutRozbieganie 5km + stretching 5-8 minutRozbieganie 7km
IIIRozbieganie 6kmSiłownia 30 minutRozbieganie 5km + rytmy 5x100mBasenRozbieganie 7km
IVPilates lub długi stretching w warunkach domowychRozbieganie 6kmBasen 45 minutRozbieganie 5km + stretching 5-8 minutSiłownia 40 minutRozbieganie 8km
VBasen 45 minutRozbieganie 5km + stretching 5-8 minutRozbieganie 7kmBasen 45 minutRozbieganie 7km
VIPilates lub długi stretching w warunkach domowychRozbieganie 6kmSiłownia 40 minutRozbieganie 7kmBasen 45 minutRozbieganie 8km + stretching 5-8 minut