Korzystaj wygodnie z naszego serwisu dzięki najnowszej aplikacji mobilnej dostępnej na Twojego Iphone’a i I’Pada!

Zamknij
Monika Białasik

Monika Białasik

Czytaj więcej

Bieganie a dieta roślinna - o co powinieneś zadbać? Zasady biegacza na diecie roślinnej

Diety roślinne mają coraz więcej zwolenników. Trend odchodzenia od spożycia mięsa, nabiału oraz jajek, wśród biegaczy zaczął się w Polsce mniej więcej w 2012 roku. Wtedy też na rynku, w polskim przekładzie, ukazała się książka Scotta Jurka "JEDZ I BIEGAJ". Jego historia opowiada o życiu weganina oraz drodze jaką musiał pokonać żeby stać się jedną z najważniejszych postaci biegów ultramaratońskich. Scott jest inspiracją dla biegaczy, którzy marzą o starcie w biegach długodystansowych oraz zachęca do zmiany nawyków żywieniowych i poglądu na temat tego co powinien jeść sportowiec, który chce osiągać dobre rezultaty. Jak to się ma do biegowej, treningowej rzeczywistości?

Czytaj więcej

Nawodnienie i dostawa energii w treningu biegacza - jak robić to dobrze?

Na komfort wykonywanego treningu oraz rezultaty sportowe ma wpływ wiele czynników, ale do najważniejszych z nich należy odpowiedni plan treningowy wpływający na ogólną wydolność, sprawność i szybkość biegacza oraz dbałość o regenerację organizmu. Treningi w okresie letnim mogą być mocno obciążające z uwagi na ekstremalne warunki pogodowe wynikające głównie z wysokich temperatur oraz napięty plan treningowy, który często uwzględnia ambitne plany co do jesiennych startów zamykających sezon.

Czytaj więcej

W jaki sposób kolagen może wspomóc poprawę efektów i skuteczności treningowej u biegaczy? + KONKURS

Kolagen jest głównym składnikiem tkanki łącznej organizmu. Jako podstawowy element budulcowy ścięgien i więzadeł odpowiada za ogólną wytrzymałość chrząstek i stawów. Ważną rolę pełni również jako jeden ze składników skóry oraz tkanki kostnej. Jest on niezbędny do prawidłowego funkcjonowania organizmu, jednak badania dowodzą, że jego samodzielna synteza znacząco zmniejsza się po 25 roku życia. Dlaczego biegacze powinni szczególnie zwrócić uwagę na ten problem? Kilka ważnych słów o tym, w jaki sposób kolagen może wspomóc poprawę efektów i skuteczności treningowej u biegaczy.

Czytaj więcej

Fast food - skąd ta zła reputacja? Czyli o tym, że może być szybko i zdrowo

Standardowe propozycje fast – food'owe są wysokoenergetyczne i mogą przyczyniać się do powstawania oraz rozwoju nadwagi i otyłości. Z reguły szybkie posiłki naładowane są tłuszczami nasyconymi oraz przemysłowymi tłuszczami utwardzanymi (potocznie nazywanymi tłuszczami typu trans), przez co dodatkowo niekorzystnie mogą wpłynać na inne parametry związane ze stanem zdrowia.

Nasze ciasteczka nie zawierają glutenu! Polityka prywatności cookies - zezwól jesli się zgadzasz.