Korzystaj wygodnie z naszego serwisu dzięki najnowszej aplikacji mobilnej dostępnej na Twojego Iphone’a i I’Pada!

Zamknij
Katarzyna Florecka

Katarzyna Florecka

Czytaj więcej
Bieganie z wózkiem

Coraz częściej na ścieżkach i zawodach można spotkać biegaczy, którzy przemierzają kilometry w towarzystwie swoich małych pociech. Bieganie z wózkiem, bo o nim dziś będzie mowa, to doskonały sposób na połączenie dobrego z pożytecznym. Pojawienie się dziecka zmienia wszystko. Każdy rodzic wie, że wypracowaną dotąd organizację i porządek dnia można wyrzucić do kosza. Często proste czynności, jak codzienna toaleta czy ugotowanie obiadu stanowią nie lada wyzwanie, a co tu dopiero mówiąc o dodatkowych zajęciach i pasjach.

Czytaj więcej
Nowości biegowe dla niej i dla niego - test odzieży do biegania AdRunaLine

Czym może wyróżnić się „nowy gracz” w gąszczu konkurencji, przez którą niełatwo się przebić? To, co zwróciło naszą uwagę, to fakt, że twórcy przy kreowaniu tej marki zainspirowali się działaniem hormonu adrenaliny, który zapewne zna każdy sportowiec – nie tylko biegacz. Oryginalna, w ciekawej kolorystyce odzież do biegania, która może podbić serca biegaczy. Pod lupę wzięliśmy odzież do biegania marki AdRunaLine - zarówno z męskiej jak i damskiej kolekcji.

Czytaj więcej
Kalenji By Night - widoczność i bezpieczeństwo na biegowej trasie, a przy tym jakość w dobrej cenie. Test akcesoriów z Decathlon

Nadeszła jesień. Dni są coraz krótsze, większość kilometrów pokonujemy na treningach w towarzystwie ciemnej nocy. Jest to czas, który od biegacza - szczególnie początkującego - wymaga dużej samodyscypliny. Łatwiej wziąć torbę i skoczyć do klubu fitness żeby potruchtać na bieżni. Nie uświadczymy tam niekorzystnych warunków pogodowych - deszczu, wiatru, śniegu czy chłodu. Czy warto jednak tak łatwo rezygnować z biegania na zewnątrz jesienią i zimą? Co więcej... nie powinniśmy!

Czytaj więcej
Mocny brzuch i plecy w treningu biegacza - zwiększ biegową efektywność

W treningu biegacza, oprócz silnych nóg i pośladków, kluczową rolę odgrywa także mocny brzuch i silne plecy. Dlatego jeśli chcesz biegać efektywnie i cieszyć się tym sportem, powinieneś zadbać o swój „gorset mięśniowy”, który odpowiada w głównej mierze za stabilizację. Jest on fundamentem każdego ruchu, bez względu na to czy jesteś rozpoczynającym przygodę z bieganiem „slow-joggerem” czy wymiatasz ultra po górach. Przestawione poniżej ćwiczenia powinien robić każdy biegacz.

Czytaj więcej
Pośladki i uda na celowniku - 5 świetnych ćwiczeń dla biegaczy

Na sukces każdego biegacza ma wpływ wiele elementów, do których zaliczyć trzeba: regenerację, rozciąganie, odpowiednio zbilansowaną dietę, sensowny i dopasowany do celu plan treningowy oraz ćwiczenia wzmacniające mięśnie. Ten ostatni element jest niestety często pomijany, co bez wątpienia jest dużym błędem. Pamiętajmy, silne mięśnie to ogólna sprawność, a co się z tym wiąże - lepsze wyniki i profilaktyka kontuzji. Przecież nie od dziś wiadomo, że lepiej zapobiegać niż leczyć.

Czytaj więcej
Sam na sam z nocną ścieżką - bieganie pod pełną kontrolą. Test latarki czołowej Fenix HL23 + KONKURS

Czołówka to zdecydowanie jeden z tych gadżetów, który prędzej czy później staje się niezbędnym ekwipunkiem każdego biegacza. Jesienią czy zimą, gdy dzień jest krótki, jest szczególnie przydatna dla osób mieszkających z dala od centrum miasta lub na wsi, gdzie drogi i chodniki nie są oświetlone. Czołówka to także jeden z elementów niezbędnego wyposażenia podczas biegów górskich. Przyda się także wszystkim tym, którzy po prostu lubią biegać po zachodzie słońca - a warto! Bieganie nocą niesie z sobą zupełnie inne przeżycia.

Czytaj więcej
Siła z mięśni brzucha. Plank - klucz do sukcesu każdego biegacza

Kluczem do sukcesu każdego biegacza, oprócz mądrych treningów biegowych, są też mocne mięśnie głębokie. Ich rola w treningu biegacza jest bardzo ważna, gdyż pełnią one funkcję stabilizacyjną. Stanowią tym samym fundament stabilności naszego ciała, przez co pozwalają budować siłę i zapobiegają kontuzjom. Warto o nie zadbać poprzez włączenie do cyklu treningowego kilku pozornie prostych ćwiczeń, które możesz wykonać w domu.

Czytaj więcej
Więcej i więcej - w pułapce biegowego szału

Bieganie w ostatnich latach przechodzi swój „złoty okres”. Na ścieżkach, ulicach, w lasach spotykamy coraz więcej osób, które uprawiają ten sport w sposób bardziej lub mniej profesjonalny. Coraz częściej mówi się o bieganiu jako jednym z najlepszych sposobów na wszelkie bolączki i niepowodzenia. Jeśli chcesz schudnąć, oderwać się od pracy, zrelaksować po ciężkim dniu czy zwyczajnie pobyć sam ze sobą... wskakujesz w obuwie do biegania i lecisz. Liczysz się tylko Ty i czas, który poświęcasz sobie. Nie byłoby w tym nic złego pod warunkiem, że nie wpadniesz w pułapkę, jaką może stać się uzależnienie od biegania.

Czytaj więcej
Kobieca strona biegania - spódniczka biegowa Polka Sport

Pewnie część z dziewczyn uważa, że bieganie w spódnicy, z automatu stawia je na gorszej pozycji wśród biegaczy, gdyż od lat media kreują wizerunek kobiety silnej, która w każdym calu powinna przypominać faceta. Taki obraz powoduje, że zapominamy o naszej kobiecości, szczególnie w sytuacjach, gdy rywalizujemy z mężczyznami. Dziewczyny, najwyższy czas to zmienić! Jesteś kobietą i powinnaś podkreślać to niezależnie od sytuacji. Siłą każdej z nas jest przecież nasze piękno. Dlaczego zatem mamy nie pokazywać tego na zewnątrz i w końcu poczuć się atrakcyjnie w stroju biegowym?

Nasze ciasteczka nie zawierają glutenu! Polityka prywatności cookies - zezwól jesli się zgadzasz.