Spis treści
[/td_block_text_with_title][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][td_block_text_with_title]Samoedukcja jest, bardzo mocno w to wierzę, jedynym rodzajem edukacji, jaka istnieje. Isaac Asimov
Po co ta poniższa lista?
Chcemy, abyś w pracy czuł się dobrze. Przebywał z ludźmi, których lubisz, którzy wyznają podobne do Ciebie ideały i podejście do samej pracy. Dlatego akceptacja poniższych warunków jest konieczna, aby z nami pracować. Przeczytaj i spróbuj się zmierzyć z poniższymi wytycznymi i sam sobie odpowiedz na pytanie, czy pasujesz do nas.
[/td_block_text_with_title][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][td_block_title title_tag=”h4″ block_template_id=”td_block_template_5″ custom_title=”Nieustanny głód rozwoju” f_header_font_size=”30″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][td_block_text_with_title]Co się kryje pod tym sformułowaniem?
Jesteśmy wiecznie “głodni”. To, co już wiemy i co potrafimy, nam nie wystarcza i nigdy nie będzie wystarczać. Jesteśmy dla siebie nawzajem napędem do działania i paliwem do dalszego rozwoju.
Po czym poznać, że możesz do nas pasować?
- wysoko stawiasz sobie poprzeczkę
- chcesz tworzyć coś wielkiego, być tego częścią i mieć w tym swój udział
- lubisz poszukiwać wciąż nowych rozwiązań i eksperymentować
- chcesz coraz lepiej poznawać i rozumieć siebie, by stawać się każdego dnia coraz lepszym
- z pokorą patrzysz na siebie i widzisz, jak wiele jeszcze musisz się nauczyć
- chcesz się uczyć od najlepszych i przy nich wzrastać
- rozumiesz to, że aby stawać się coraz lepszym specjalistą w swojej dziedzinie, musisz również rozwijać się poza godzinami pracy (np. czytać książki branżowe w swoim “wolnym czasie”)
- akceptujesz to, że “jedyną rzeczą stałą w biznesie jest… zmiana”
W jaki sposób wspieramy ten element w firmie?
- każdy z pracowników może na koszt firmy kupować książki, które go rozwijają oraz organizacja zwraca połowę kosztów w szkoleniach branżowych
- każdy z pracowników regularnie odbywa sesje coachingowe z Przemkiem, by lepiej poznawać swoje mocne strony i rozwijać swoje naturalne talenty
- regularnie na cotygodniowym spotkaniu dzielimy się tym, czego nowego się nauczyliśmy, co przeczytaliśmy etc.
Nie pasujesz do nas, jeśli…
- nie lubisz zmian – wolisz, żeby było “po staremu”
- panikujesz, gdy coś wykracza poza utarte schematy
- lubisz siebie “takiego, jakim jesteś”, i nie uważasz, byś potrzebował się zmieniać czy coś w sobie poprawiać
- uważasz, że nie musisz rozwijać się zawodowo poza godzinami pracy
- ważniejsze jest dla Ciebie robienie dobrego wrażenia niż bycie autentycznym sobą
Co się kryje pod tym sformułowaniem?
Firmę traktujemy jako coś naszego, jak coś, czego jesteśmy współwłaścicielami. Chętnie bierzemy sprawy w swoje ręce i nie boimy się przyjmować odpowiedzialności.
Po czym poznać, że możesz do nas pasować?
- wolisz robić (działać), niż narzekać
- nie składasz nierealnych obietnic, a złożonych dotrzymujesz (można na Ciebie liczyć)
- gdy coś Ci nie pasuje, po prostu to zmieniasz, zamiast marudzić
- akceptujesz porażki na swojej drodze, podnosisz się po każdym upadku i wyciągasz z niego wnioski
- chcesz mieć pracę, która w dużym stopniu będzie nadawać sens Twojemu życiu
- potrafisz sam się motywować i utrzymywać efektywność bez nadzoru
W jaki sposób wspieramy ten element w firmie?
- mamy żelazną zasadę, że nigdy nie karamy za popełnione błędy
Nie pasujesz do nas, jeśli…
- akceptujesz to, co wydaje Ci się niewłaściwe lub niewygodne (lub wolisz udawać, że tego nie widzisz), zamiast aktywnie działać, by to zmienić
- traktujesz pracę wyłącznie jako miejsce zarabiania pieniędzy, a Twoje “prawdziwe życie” zaczyna się po pracy
- unikasz jak ognia popełniania błędów, nie chcesz przyznawać się do porażek, a gdy zauważysz błąd, to w pierwszej kolejności szukasz kogoś, kogo mógłbyś za ten błąd obciążyć winą
- robisz tylko tyle, ile musisz i co zostanie Ci “pokazane palcem”
- potrzebujesz nadzoru, by efektywnie pracować
- chcesz traktować pracę z nami jako coś “tylko na chwilę” (jako krótki przystanek w karierze)
- nieustannie musisz przepraszać za te same błędy, nie wyciągasz z nich wniosków, nie podejmujesz trudu pracy nad sobą
Co się kryje pod tym sformułowaniem?
Pomoc innym jest dla nas oczywista. Budujemy środowisko pozbawione rywalizacji. Lubimy czas spędzany razem i wspólną pracę.
Po czym poznać, że możesz do nas pasować?
- zdecydowanie wolisz współpracować, niż rywalizować
- chcesz pracować wśród ludzi, których lubisz, którym ufasz i na których pomoc możesz liczyć
- nie obawiasz się prosić o pomoc i jej udzielać
W jaki sposób wspieramy ten element w firmie?
- tworzymy środowisko wolne od rywalizacji między pracownikami (nie ma u nas konkursów na “najlepszego pracownika”, a pracownicy na tych samych stanowiskach otrzymują równe wynagrodzenia)
- każdy pracownik codziennie uczestniczy w spotkaniu swojego zespołu, by podzielić się bieżącymi wyzwaniami i otrzymać potrzebne wsparcie i pomoc
Nie pasujesz do nas, jeśli…
- lubisz rywalizować z innymi pracownikami i błyszczeć na ich tle
- masz tendencję do przypisywania sobie zasług i robienia wokół siebie zamieszania
- masz poważne trudności z proszeniem o pomoc i wszystko wolisz robić sam
- traktujesz innych ludzi jako środek do osiągania swoich celów
- czujesz się lepszy od innych i patrzysz na niektóre osoby z góry
Co się kryje pod tym sformułowaniem?
Mówimy wszystko wprost. Bez owijania w bawełnę, potrafimy artykułować własne odczucia, zachowując przy tym kulturę i rozumiejąc, że robimy to dla dobra zespołu.
Brak otwartości blokuje kreatywność, szybkie działanie i potencjał zdolnych ludzi. To prawdziwy zabójca. Jack Welch.
Po czym poznać, że możesz do nas pasować?
- zdecydowanie wolisz być szczery niż dyplomatyczny
- nie lubisz ściemy, hipokryzji i wybielania się
- chcesz pracować z ludźmi, którym możesz szczerze powiedzieć o wszystkim, nawet o rzeczach trudnych
- nie boisz się przyjmować krytyki, bo wiesz, że ona wynika z życzliwości i chęci tworzenia czegoś razem
- lubisz wyrażać swoją opinię, a na jej poparcie masz garść argumentów, a nie tylko „tak, bo tak”
- potrafisz poprosić o pomoc, gdy tego potrzebujesz, nie bacząc na opinie innych
- podważanie rzeczywistości i wiara, że zawsze można coś zrobić lepiej leży w twojej naturze i nie boisz się tego głosić
- nazywanie fuszerki fuszerką i mówienie prosto „z mostu” nie sprawia ci trudności
- uważasz, że otwartość popłaca, bo wprowadza ład oraz przyspiesza rozwój
- masz specyficzne (pasujące do naszego) poczucie humoru, jesteś gotów śmiać się z siebie i nie boisz się też życzliwie żartować z innych osób
W jaki sposób wspieramy ten element w firmie?
- odrzucamy formalny styl wypowiedzi i niepotrzebne konwenanse
- każdy z pracowników ma możliwość zwrócenia uwagi na dowolny temat każdej osobie w firmie, włącznie z szefostwem – zawsze będzie to traktowane jako przejaw dbałości o firmę i jej rozwój oraz odpowiednio nagradzane
- czujemy się ze sobą swobodnie, wszyscy w firmie jesteśmy po imieniu, traktujemy siebie nawzajem z szacunkiem, ale bez niepotrzebnego tworzenia dystansu
Nie pasujesz do nas, jeśli…
- wolisz być dyplomatyczny niż szczery
- masz poważne trudności z przyjmowaniem informacji zwrotnej i traktujesz krytykę jako atak na siebie
- nie lubisz śmiać się z siebie i drażnią Cię żarty, które Ciebie dotyczą
- lubisz trzymać buzię na kłódkę, bo nie chcesz nikogo urazić
- nie reagujesz na „złą jakość”
- łagodzisz złe wiadomości i unikasz niezręcznych tematów
- nie potrafisz się przyznać do błędu
- błędnie rozumiesz lojalność wobec współpracowników i wolisz im nie zwracać uwagi na ich błędy, z których mogą nie zdawać sobie sprawy, wolisz to przemilczeć, zamiast przegadać i spróbować rozwiązać problem
- uważasz, że praca to nie jest miejsce na żarty i jesteś tak bardzo “ą–ę”, że oburzasz się i wychodzisz z pokoju, gdy w rozmowie padnie słowo “dupa” :–)
Co kryje się pod tym sformułowaniem?
To jak będziemy ze sobą grać? Mamy na to swój sposób, który jasno określa nasz styl.
- Bądź skłonny wspierać nasz cel ostateczny, nasze wartości, zasady i cele pośrednie.
- Wypowiadaj się w dobrym celu. Jeśli dane słowa czemuś nie służą, nie mów ich. Żadnego wprowadzania kogoś w błąd, żadnego usprawiedliwiania ani bronienia.
- Jeśli z czymś się nie zgadzasz lub czegoś nie rozumiesz, zadawaj pytania wyjaśniające. Nie wprowadzaj nikogo w błąd i dąż do tego, by właściwie zrozumieć drugą stronę.
- Bierz na siebie tylko takie zobowiązania, które jesteś skłonny i zamierzasz dotrzymać.
- Jeśli nie możesz dotrzymać danego zobowiązania, jak najszybciej powiadom o tym właściwą osobę. Przy pierwszej stosownej okazji wyjaśnij całą sytuację.
- Gdy coś nie działa, najpierw przyjrzyj się systemowi i zastanów się, jakie poprawki należałoby w nim wprowadzić, po czym oparte na systemie rozwiązania zaproponuj osobie, która może coś z tym zrobić.
- Bądź odpowiedzialny. Żadnego obwiniania, bronienia się, usprawiedliwiania i przynoszenia wstydu.