Korzystaj wygodnie z naszego serwisu dzięki najnowszej aplikacji mobilnej dostępnej na Twojego Iphone’a i I’Pada!

Zamknij

Biegaj efektywnie. Weź udział w IFM SUMMIT i dowiedz się, jak wady postawy mogą wpłynąć na twoje treningi.

biegaj-efektywnie-wez-udzial-w-ifm-summit-i-dowiedz-sie-jak-wady-postawy-moga-wplynac-na-twoje-treningi-01

Powszechnie uznaje się, że biegacze najszybciej „zużywają” swoje kolana. Pojawiają się również opinie, że bieganie może powodować obciążenie i bóle dolnego odcinka kręgosłupa. Jednak czy tak jest naprawdę? Ból kręgosłupa w odcinku lędźwiowym może mieć wiele przyczyn – długie siedzenie w niewygodnej pozycji czy przeciążenie związane, np. z noszeniem codziennych zakupów. To cię nie dotyczy, a jednak plecy bolą? Zastanów się więc jak wygląda Twoja postawa podczas biegania.

Obecnie ponad 80% naszego społeczeństwa skarży się na bóle pleców, szczególnie w dolnym odcinku. Przyczyną tych dolegliwości jest nie tylko nieprawidłowe wykonywanie ćwiczeń czy siedzący tryb życia, który wraz z rozwojem technologicznym towarzyszy nam coraz częściej, ale przede wszystkim brak świadomej pracy nad prawidłową postawą ciała. Mimo, że kultura fit jest coraz bardziej powszechna, a z roku na rok rośnie liczba osób żyjących aktywnie, to nadal niewielu z nas wie, iż prawidłowa postawa ciała jest fundamentem zdrowej aktywności fizycznej. Warto uświadomić sobie, że jeśli nie mamy prawidłowej postawy, nigdy nie będziemy też prawidłowo biegać.

O wadach postawy i ich wpływie na nasze codzienne funkcjonowanie opowie podczas konferencji IFM SUMMIT Piotr Ciebiera, absolwent prestiżowej szkoły Open Mind Therapy Fitness School, specjalista w dziedzinie treningu funkcjonalnego. Nieważne czy biegasz zawodowo, czy amatorsko, czy bieganie to twoja życiowa pasja, czy tylko sposób na codzienną aktywność. Powinieneś stale pracować nad techniką, aby twoje treningi były efektywniejsze i nie niosły za sobą ryzyka kontuzji. Nie mając świadomości swojej postawy, podczas biegania często garbimy się, co zmniejsza wydolność płuc i może powodować ból kręgosłupa. Innym błędem jest zbyt częste pochylanie się do przodu, co pozostawia naszą miednicę w tyle obciążając tym samym odcinek lędźwiowy kręgosłupa. Podczas spotkania z Piotrem Ciebierą dowiesz się, m.in. jak zbadać długość mięśnia i sprawdzić czy nie jest przykurczony, jak prawidłowo diagnozować wady swojej postawy i korygować złe nawyki, aby osiągać większą efektywność podczas biegania.

biegaj-efektywnie-wez-udzial-w-ifm-summit-i-dowiedz-sie-jak-wady-postawy-moga-wplynac-na-twoje-treningi-02

Piotr Ciebiera to instruktor kinezyprofilaktyki i kinezygerontoprofilaktyki, który na co dzień pracuje ze sportowcami, osobami, które ćwiczą amatorsko, bądź chcą poprawić funkcjonowanie swojego ciała. Jako specjalista w dziedzinie treningu funkcjonalnego jest również trenerem oceny funkcjonalnej FMS, dzięki czemu wspomaga swoich pacjentów identyfikując asymetrie i ograniczenia w układzie ruchu. Swoim pacjentom pokazuje jak powrócić do podstaw, aby na nowo nauczyć ciało prawidłowo wykonywać ruch. Takie podejście do treningu pozwala na najbardziej efektywny rozwój sprawności fizycznej.

Konferencja International Fascia&Mobility Summit odbędzie się w dniach 24-25 czerwca 2017 r. w obiektach Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. Podczas dwóch dni warsztatów i wykładów uczestnicy będą mieli niepowtarzalną okazję spotkania z inspirującymi prelegentami, specjalistami reprezentującymi nurt mobility. To niepowtarzalna okazja, aby spotkać się z profesjonalnymi trenerami oraz fizjoterapeutami i pogłębić wiedzę na temat metod zwiększania efektywności treningu. Głównym gościem wydarzenia będzie dr Kelly Starrett – trener, fizjoterapeuta, znany na całym świecie wykładowca, autor takich bestsellerów jak „Gotowy do biegu” czy „Bądź sprawny jak lampart”.

Nasze ciasteczka nie zawierają glutenu! Polityka prywatności cookies - zezwól jesli się zgadzasz.