Ciekawe aplikacje dla biegaczy

W przeciągu ostatnich lat pojęcie biegania ewoluowało od czysto fizycznej aktywności, po całą gamę elementów, które budują jego wartość w strefach zdawałoby się niemających ze sportem nic wspólnego. Polem transformacji jest niewątpliwie internet, który w zatrważającym tempie pochłania codzienność. Łatwość dostępu, szybkość działania, wygoda korzystania wpływają na stały rozwój sieci wraz z przekształcaniem się treści, jakie się w niej pojawiają.

Wiele branż rozwija się w środowisku mobilnym poprzez tworzenie aplikacji będących tematycznymi oprogramowaniami działającymi na urządzeniach przenośnych. To właśnie miniaturyzacja i dopasowywanie się do niej, wraz z przyjazną i łatwą obsługą, stają się poszukiwaną wartością.

W świecie sportu aplikacje stały się dopełnieniem prowadzonej aktywności. W ofercie dla biegaczy istnieje wiele tych, które opierają się na podobnym modelu możliwości: monitorowanie przebiegu treningu (np. rytmu serca) czy rejestrowanie jego parametrów (m.in. czas, dystans, prędkość, średnia prędkość, międzyczasy, spalone kalorie, wysokość n.p.m. wraz z zapisem map na żywo lub map poprzednich sesji). Oferują funkcje przypominaczy, głosowego uzyskiwania informacji – live, a także opcje tworzenia notatek pomagających w długofalowej ocenie własnych postępów, w tym tygodniowe czy miesięczne podsumowania wysiłków oraz śledzenie statystyk dotyczących zmian zachodzących we własnym ciele pod wpływem treningu. Podpowiadają jak zdrowo się odżywiać i jaka dieta będzie najbardziej efektywna do osiągnięcia założonego celu.

Dodatkowym atutem są elementy programowania prywatnego trenera pomagającego poprawiać wyniki, elementy motywacji i mobilizacji do bicia kolejnych rekordów polegające na zdobywaniu odznak, zachęcanie do pozytywnego współzawodnictwa poprzez m.in. wybór okolicznej trasy i rywalizacji z jej rekordzistą, współdzielenie pasji z przyjaciółmi, podgląd profili znajomych, możliwość komentowania ich treningów oraz wykonanych zdjęć (portale społecznościowe). Znajdują się także przykłady zintegrowania z odtwarzaczami muzyki umilające czas podczas wysiłku.

Przykłady:

  • Strava
  • Pocket runner gps run cycle
  • Run-log.com
  • Runkeeper
  • Sports tracker
  • Runtastic
  • Nike +
  • Movescount
  • Run with map my run
  • HIIT – trening interwałowy
  • Caledos runner
  • Trackstar running
  • Navime
  • Runkeeper
  • Endomondo

Wśród całej rzeszy powyższych aplikacji znanych już od dłuższego czasu przyjrzyjmy się dodatkowo kilku ciekawym propozycjom, jakie z pewnością ułatwią życie biegaczom, także na polu około-treningowym.

Sprawdź produkty w naszym sklepie!
  1. Fitnoteq

Nowość na rynku (płatna) – pierwsza aplikacja oferująca bibliotekę kursów fitness specjalnie dla ćwiczeń w domu.

Oferuje zajęcia z profesjonalnymi, polskimi trenerami poprzez nagrania ich najlepszych treningów w jakości HD – na start 4500 minut ćwiczeń w 11 celach i 17 kategoriach (instalacja poprzez stronę fitnoteq.com – wszystkie kursy zawierają do 5 pełnych treningów, które trwają około 25 minut).

Dla biegaczy doskonała jako uzupełnienie zajęć w terenie czy na bieżni, proponująca ćwiczenia ogólnorozwojowe, wzmacniające czy rozciągające. Dedykowany specjalnie dla tej grupy osób Run&Fun, ale także m.in. Dynamic Yoga uelastyczniająca ciało, Body Sculpt wzmacniający, poprawiający koordynację ruchową, wydolność i wytrzymałość czy Fire Workout spalające tkankę tłuszczową, a także wiele innych.

Fitnoteq to aplikacja na iPhone, iPad oraz telefony i tablety Android, stawia także na możliwość podłączenia się do telewizora wspierając Apple TV i Google Chromecast.

ciekawe-aplikacje-dla-biegaczy-02

Pomaga zaplanować treningi oraz sprawdzić co ćwiczą Twoi znajomi z Facebooka. Inspiruje – motywuje, wszystko w prosty i przyjazny sposób. Posiada listę fit-guru, na której możesz sprawdzić swoja pozycję i powalczyć o pierwsze miejsce. Każdy ukończony trening to zdobyte punkty.

Koszt: na start – 7 bezpłatnych dni na wypróbowanie. Następnie, Fitnoteq dostępna jest w 2 subskrypcjach – tańszej 9,99 pln miesięcznie – gwarantującej dostęp bez ograniczeń i bez reklam do wszystkich kursów – oraz 19,99 pln miesięcznie – dla osób które cenią sobie dostęp z kilku urządzeń oraz chcą korzystać z aplikacji także bez dostępu do internetu. To szczególnie wygodne, gdy w domu nie masz WiFi lub chcesz poćwiczyć na wakacjach.

Źródło: http://fitnoteka.pl

ciekawe-aplikacje-dla-biegaczy-03

  1. Booksy

Nowość na rynku (bezpłatna) – aplikacja umożliwiająca natychmiastową rezerwację wizyt u specjalistów.

Booksy to możliwość bookowania wizyty m.in. u dietetyka, masażysty, fizjoterapeuty, etc., przy użyciu smartfona, tabletu lub komputera, z dowolnego miejsca i o każdej porze – 24 godziny na dobę/ 7 dni w tygodniu. Aplikacja oferuje także możliwość zmiany terminu wizyty, wyboru pracownika i usługi, z której chcesz skorzystać oraz możliwość sprawdzenia obowiązującego cennika. Na koniec umożliwia wystawienie rzetelnej opinii na temat danego specjalisty i jego usług, wyłącznie przez osoby, które rzeczywiście z nich skorzystały.

ciekawe-aplikacje-dla-biegaczy-17

Dla specjalistów jest ona natychmiastowym i dynamicznym kontaktem z pacjentem – o dowolnej porze dnia i z dowolnego miejsca lekarz może Cię poinformować o wolnych terminach wizyt i ewentualnych zmianach w kalendarzu. Ułożony harmonogram prac każdego pracownika daje pacjentom gwarancję, że wizyty nigdy nie będą ze sobą kolidowały.

Dla biegaczy doskonała jako nagła pomoc w nieprzewidzianych sytuacjach, jakimi niewątpliwie są kontuzje. Pozwala oszczędzić czas i nerwy w momencie, gdy nie można dodzwonić się do specjalisty. Umożliwia natychmiastowe bookowanie wizyty, gdy uraz pojawił się podczas późnego treningu, a gabinet fizjoterapeuty jest już zamknięty i niemożliwa jest szybka konsultacja. Booksy daje dostęp do kalendarza eksperta przez cały czas, z opcją wielokrotnego przełożenia terminu bez sytuacji niezręcznego wydzwaniania do poradni. Oferuje także komfort pacjenta podczas samego badania, zapewniając 100% uwagi fachowca, nieprzerywanej koniecznością odbierania telefonów od innych potrzebujących.

Żródło: http://www.booksy.net

ciekawe-aplikacje-dla-biegaczy-18

  1. Pierwsza Pomoc

Aplikacja (bezpłatna) zawierająca wskazówki, które pomogą udzielić pierwszej pomocy w najczęściej występujących przypadkach zagrożenia życia.

To podręczny poradnik, przedstawiający krok po kroku kolejne czynności, jakie należy wykonać w określonej sytuacji. Zawiera także dodatkowe materiały i wskazówki, które pomogą zwiększyć bezpieczeństwo Twoje, Twoich bliskich, znajomych. Wśród nich znajdują się adresy punktów medycznych (także porady dotyczące szczepień oraz wskazówki na temat tego, co powinno znajdować się w podręcznej apteczce), ale przede wszystkim funkcja łatwego połączenia się z odpowiednimi służbami ratowniczymi.

ciekawe-aplikacje-dla-biegaczy-6

Dla biegaczy doskonała jako baza cennych wytycznych, oferująca przejrzysty podział na kategorie urazów, pozwalająca szybko dotrzeć do działań, które należy wykonać udzielając pomocy. Umożliwia natychmiastową interwencję i podjęcie czynności ratowania życia ludzkiego, wówczas gdy podczas przeprowadzanego treningu sportowiec stanie się świadkiem wypadku. Może on dowiedzieć się i zobaczyć na ilustracjach jak bezpiecznie ułożyć nieprzytomną osobę, podjąć i prowadzić reanimację oraz zatamować krwawienie.

Aplikacja zawiera również usługę personalizacji (imię, nazwisko, zdjęcie, informacje medyczne  jak: grupa krwi, dane lekarza rodzinnego, alergie, przyjmowane leki), dzięki której umożliwia pomoc samemu użytkownikowi, gdy ten znajdzie się w sytuacji zagrożenia.

Z aplikacji ratunkowej Pierwsza Pomoc mogą korzystać wszyscy użytkownicy smartfonów i tabletów z systemami operacyjnymi: iOS, Android, Windows Phone, a także telefonów wykorzystujących Java. Orange udostępnia ją wszystkim, niezależnie od tego, w jakiej sieci działa ich karta SIM.

Żródło: https://play.google.com

http://blog.orange.pl

  1. Runzi

Aplikacja (bezpłatna) umożliwiająca prowadzenie treningu przy jednoczesnej kontroli odpowiedniej kadencji biegu.

Wbudowany metronom umożliwi Ci poruszanie się z odpowiednią częstotliwością stawianych kroków, kontrolując to, ile razy na minutę Twoja stopa dotyka ziemi.

ciekawe-aplikacje-dla-biegaczy-9

Kadencja wynosząca 90 jest uznawana za idealną, jednak już niewielkie wydłużenie kroku rzędu około 10% oraz wzrost jego częstotliwości o ok. 10-20% wpływa na zmniejszenie obciążeń, jakim poddawane są stawy kończyny dolnej. Jeżeli do tych informacji zostanie dodany aspekt prawidłowej techniki biegu, wówczas kadencja rzędu ~86 będzie równie skuteczną w rezultacie końcowym.

Urządzenie można zaprogramować na pożądane wartości 172 lub 180 i biec, zachowując synchronizację ze słyszanym dźwiękiem, tak, aby Twoja kadencja oscylowała w granicach stwierdzonych za najkorzystniejsze.

Dla biegaczy idealna kadencja pozwala na bardziej ekonomiczny bieg, z zachowaniem większej ilości energii na ukończenie zakładanego dystansu; szybszy bieg, niejednokrotnie umożliwiający ukończenie zawodów na wyższej pozycji oraz bezpieczniejszy bieg, ograniczający ryzyko wystąpienia kontuzji.

Wybijany rytm pozwala skoncentrować się na odpowiednim wykonaniu zadania. Runzi oferuje funkcje zwiększania limitu uderzeń do 5% na tydzień, a także dzienną, tygodniową, miesięczną i roczną analizę i ocenę własnych postępów. Proponuje także rejestrację parametrów biegu, eksport danych czy udostępnianie wyników na portalach społecznościowych.

Komfortową funkcją jest również funkcjonowanie Runzi w tle, przy jednoczesnym odtwarzaniu muzyki podczas treningu oraz równoległe działanie z innymi aplikacjami (m.in. Nike, MapMyRun, Runtastic, RunKeeper, Strava, Endomondo, etc.)

Żródło: https://play.google.com

  1. Runner’s World Dieta Biegacza

Nowość na rynku (bezpłatna) – oferująca szereg przepisów skomponowanych specjalnie dla biegaczy.

73 przepisy na dania, koktajle i przekąski przed i po biegu, które możesz łatwo przygotować z powszechnie dostępnych produktów wraz ze wskazówkami zawierającymi zasady żywieniowe opracowane przez ekspertów. Materiał został opracowany przez zespół redakcji Runner’s World, a porady zostały konsultowane z naukowcami i specjalistami od żywności i żywienia sportowców (uwaga: ze względu na róźnorodność organizmów, nietolerancje pokarmowe czy indywidualne zapotrzebowania na określone grupy produktów aplikację należy traktować jako drogowskaz w komponowaniu własnych posiłków).

ciekawe-aplikacje-dla-biegaczy-10

Dla biegaczy Runner’s World Dieta Biegacza proponuje posiłki w kilku kategoriach: przekąski  „2 godziny przed biegiem” i „30 min przed biegiem” są lekkostrawne i dadzą Ci zastrzyk energii przed treningiem. Dania w kategorii „30 min po biegu” mają przede wszystkim szybko uzupełnić Twój nadwyrężony zapas węglowodanów, a ściślej glikogenu zgromadzonego w wątrobie i mięśniach. Potrawy w dziale „1 godzina po biegu” są najbardziej kalorycznie, bogate w białko i również w węglowodany, ponieważ maksymalnie do 60 min po wyczerpującym treningu czy starcie w biegu trzeba dostarczyć organizmowi paliwo regenerujące mięśnie.

Aplikacja działa na dowolnym urządzeniu z systemem Android w wersji 2.2 lub wyższej.

Żródło: https://play.google.com

Runners-world

  1. Fit With Me

Na koniec kolejna propozycja umożliwiająca podjęcie ćwiczeń w domu: Fit with me – dająca możliwość wybrania jednej z wielu dyscyplin oraz ćwiczenia nie tylko z trenerem personalnym, ale i w grupie.

ciekawe-aplikacje-dla-biegaczy-11

http://fitwithme.com/